Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Ahmed hulusi hoca ile ilgili(devam)

Bi önceki yazdığımda belirttiğim mananın örneğini genişleterek ilgili kişilere yöneltmek istiyorum (ilgili olmayan ilgilenmesin) onlar da Allah rızası için değerlendirirlerse kendi amellerinin sonucunu görecekler ve değerlendirebileceklerdir.

Kuranda Hz meryem annemizle ilgili ayetlerde haber verildiği üzere Allahımız hz meryem annemize durumunu açıklamamasını ve iftiracılara karşı susmasını tembihliyor, çünkü anlatacağı kimseler hem zaten "amellerinin sonucu olarak kaba"lar hem de anlattığı şeyi doğrusuyla anlayacak durumda ilim sahibi değiller..

Şimdi kendimizi o kaba insanların yerine koyalım, ama ilmimiz dursun..

Ne düşüneceğiz acaba bize bildirdiğiniz ilim sonucunda takip etmeye çalışalım

- Gökte bir tanrı yok! melek de bizim anladığımız gibi olmadığına göre gökten yere inip böle bi iş yapmış olamaz çünkü böyle bir şey söz konusu değil..ilmimize ve hocamızın bize anlattığına göre Allahdan gayrısı da olmadığına göre Allah bize ne demek istiyor "Biz" böyle bir iş yapmayız, yapmadık..

Anlatmak istediğim anlaşılmıştır sanıyorum

Siz kişilere yanlış ameller yaptığı ve sonuçlarını hayatlarında gördüklerini ısrarla söylediğinizde gökte tanrı yok ve melekler de bizim anladığımız gibi Allahtan gayrı varlıklar değil dediğinizde Allah'ın kesin olarak temiz bildirdiği Hz meryem annemiz hakkında nasıl düşünmelidir ilim yolunda olan bir kişiye bunu nasıl açıklayabiliyorsunuz ilminizle gerçekten merak ediyorum?

Ayrıca Hz meryem annemizin çektiği bu sıkıntının uğradığı bu iftiranın Kehf suresinde ilim verilmiş kişiyle de bağlantısı olabileceği fikri akla geldiğinde gerçekten sizden gördüğüm ilmin, anlayışınızın ne olduğunu daha anlaşılır bir şekilde anlatabilmenizi yüce Allahtan diliyorum..Çünkü bir kişiyi açık olarak öldürmekle o kişiyi iftiraya uğratmak aynı şeyler değildir! Aynı yere koyabilmenin hem kurandan kanıt olarak hem efendimizden s.a.v. kanıt olarak hem tasavvuf büyüklerimizden kanıt olarak tek bir olay dahi örnek gösterilemez! O halde nasıl anlamalıyız? Bundan başka ilminizden çıkardığımız sonuçları nasıl tefekkür etmeliyiz çünkü ayrıntıda kişi bu gösterdiğiniz yoldan tefekkür ettiğinde kesinlikle zulme uğramış oluyor..Bunu sizin istediğinizi de düşünmüyorum...Yani eğer kişi sizin ilminizden bu örneğe göre bir temiz yola çıkmakta zorlanırsa sonuca varamaz ise ve size kaba bir şekilde dönerse o kişiye açık şirktedir ya da gizli şirktedir demek nasıl mümkün olabilir? Yani ben mi bu örneğe göre sizin ilminize baktığımda bir şeyleri anlayamıyor ve Allahın ilmine elverişli olamıyorum anlayamıyorum..Buna göre eğer bir bahis ilminize göre yanlış sonuçlar doğuruyorsa (bu derece yanlış!)tasavvuf büyüklerimizin gösterdiği yoldan dışarı çıkmak (bazı yerlerde zaman öne sürülebilir olsa dahi) hem şekil olarak hem içerik olarak bu şekilde değiştirmek haklı bir iş olamıyor..yani Allah katında mübah görülmesi imkansız hale geliyor bunu kalben bildirmek istiyorum..Kesinlikle zulüm oluyor yani anlatabiliyor muyum bilmiyorum..

ilgili diğer blogum

http://jonasclean.blogspot.com/2008/11/ahmed-hulusi-hoca-ile-ilgili.html