Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Zaman / Ben-lik / İrade / İlüzyon / Kader ...

İlahi Ben'inin ( ve nefahtü fîhi min rûhi ) farkında olmayan kimse, Kader bağlamında sadece Oluş'a, Tekvin'e Bağlı olan Benliğini ( Ben-lik ) görebilir; ve gerçek Ben'ini göremediği için ki onu bu bağlamda İlüzyon sayar, veya kendini bir Robot gibi görür. Böyle gören ( Hakikatini göremeyen kimse ) bunu kötü niyetle yapmasa da mutlaka kendi hakikatine cahildir. Müslüman ise bu asıl benine Amel'ine dayandığı sürece ulaşamaz, ve ancak en fazla Kader'e bağlanarak Oluş'tan felah bulabilir. Veya Hakikatini müşahede etmese de Ayet'e ( ve nefahtü fîhi min rûhi ) İman ettiği için Hakikatini kaybetmez. Keşfi az olan kimse ise Kafirler gibi Benliğe ve İrade'ye İlüzyon demese de Ben-lik etmekten korktuğu için İlahi Ben'ine ulaşamaz. Halbuki yukarıda da vurguladığımız gibi Kader'e bağlı Ben-"lik" ( Kimlik ) de tıpkı İlahi Ben gibi 'Şerri yaratmanın Şer olmaması..' Hakikatine dayanmaktadır. Şerri işlemek ise bilen için burada ancak Zan'na bağlı olabilir; çünkü Beşer'in yapısında İrade bulunsa da bu İrade Oluş'a "Tesir" edemez; yani Kader'i aşamaz; fakat İlahi Ben'i kabul etmemesinden ötürü sorumluluktan da kurtulamaz. İşte bu Kafir olanın düştüğü en kötü Tuzaktır. Çünkü İrade'ye İlüzyon demekle, aslında Kader'e inanmamıştır; Tevbe edecek bir Hakikat olduğunu inkar eder. Bu kimsenin Allah her şeyi Bilir ( veya Bilmez ) demesinin de aslı yoktur; çünkü ona göre Oluş'a bağlı olmayan bir Ben yoktur. Bu, o kişi farkında olmasa da aslında şunu demektir: Allah'ın Oluş haricinde Zati varlığı yoktur; o da Kader'e ( ilahi olmayan [!] bir oluş ) bağlıdır. Halbuki İlahi Ben ( bir başlangıcı olsa da ) oluş, kader, kevn.. hepsinin dışında, ( zannedilen ) zamanın da ötesinde olan Allah iledir.. El-An da, O'nunladır.. Bu mertebede ise oluş yoktur ki gelecek veya bilgi olsun. Orada sadece bir şeylere bağlı olmayan asıl Bilgi, geleceği olmayan An; Yüce Allah'ın Zati Varlığının Farkındalığı vardır. O mertebede, bir amel yoktur ki, sorumluluk olsun.. orada, gelecek yoktur ki zaman olsun.. orada, bilinenler yoktur ki zanlar olsun.. orada, uzaklık yoktur ki ayrılık olsun; gayr olsun.. İşte İlahi Ben'inin farkında olmayan, kendini yalnızca bir Beşer olarak gören İnsan bu Mertebeden, O'ndan yüz çevirip, oluş'a döndüğü sürece, ne Ben-lik'in farkında olabilir, ne Ceza'dan kurtulabilir, ne Kader'i anlayabilir, ne Gizli Şirkten, ne Gizli İnkar'dan ( yukarıda geçmişti), ne Nefs'ten, ne Ben-lik'ten; bu böyle uzar gider.. Lafı kısa kesmek gerek; El An'da O'nunla, hep O'ndan O'na dönmek gerek.. esas Bilineni Bilmeyi Bilmek gerek..