Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Edeb (Devam)

Bunlar yaramaz lâkırdı(lar) işittikleri zaman ondan yüzçevirdiler ve "Bizim amellerimiz bize, sizin amelleriniz size aiddir. Size selâm (olsun). Biz cahilleri aramayız." dediler.

[Kasas/55]

"Edep" Hakkın "zahir olduğu surete göre" hakkını vermektir...Adam seni gerçeği örtmeye doğru davet ediyorsa, onun hakkını vermek, ona sırtını dönüp gitmektir...

Ahmed Hulusi

***

Şöyle dümbelekler çoktur: Hiç küfür etmeden şeytanın aklına gelmeyecek hakaretler iftiralar barındırır sözleri.. Sen bi sille küfür edersin, şeytan çıkarır seni..

Esas şudur. Birisi içimde nefret ateşi yakarsa, o kişiye yanarken şöyle derim. Ben kesinlikle sen değilim. Sen, ben olabileceğin yolu iyi bilirsin. Ama ben kesinlikle sen olmam. Üzme, yorma beni. Kendini yor. Çünkü ben ebediyen, kesinlikle, sen olmam.. Sessiz sözsüz söylerim bunu..