Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Sanat/Tasavvuf/Resim/Din/Evrim

Beni bi Çizim yaparken seyret, kalemi tesadüfen salladığımı zannedersin. Ki evet o ortaya çıkan bilinçli tasarımı düşünmeden sallarım kalemi. İç güdü? Bir laf sadece bu konuda. Doğa? O tamamen bir ses. Gördüğün şeye ÖHÜHÜK de aynı açıklamayı yapmış olursun. Zaten hayatın Öhehe hani, banane. Ben birisinden veya kendi kendime mi kazandım bu yeteneği? Hayır. Beynim bozulsa elim ayağım böyle çalışmaz, beyni bi kalem geç. Bana herşeyiyle kabul ettiğim tek doğru açıklama dışında bir açıklama yapamıyorsan senin benim bildiğim şey hakkında yaptığın her yorum benim için Traştır. İşte o bütün Traş yorumlarla bugün İnsanlık kandırılıyor. Şu da var ki sen hiç bi şekilde bana Dinim hakkında da bi açıklama yapamazsın, çünkü ben dinim hakkında cahil de değilim. Sana seni öğretirim. Şu ben olarak verdiğim örneğin hakikati seni de bütün varlıkları da bi şekilde kapsar o açıdan da geçemiyeceksin. He şimdi bu kılçıkla sen ister inkar et ister sallama, ister küfret. Sen senin gibi olanlarla olursun dolayısıyla kendi kendinize konuşursunuz. Başkasına vereceğiniz zarar da onun Kemalini sizin azabınızı artıracaktır. Dediğim gibi bu Hakikat öyle bir hakikat ki sen istesen de sana geçiyor istemesen de... Bu yetenek gibi Kul olmanı tavsiye ederim sana bir an önce... Kul olduğunda Din'i sonra zaten hemencecik bulursun...

Ohoo herkes yetenek olmuş zaten bu devirde yunus ne diyosun. İlk önce sanatçı sıçtı, sonra halk zaten saf yetenek.. İmam cemaat misali.. Hadi bakim şimdi kastır evrim abi çıkarabilecek misin bakalım bir yetenek...

Okyanusların dibinden daha karanlıktir cahillik..

Allah'tan nasibini alamamış, Allah'ın lütfuna nail olamamıştır

Ebû Hureyre radiyallahu anh'dan: (Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu) "Kim bir mecliste Allah'ı zikretmeden oturup kalkarsa Allah'tan nasibini alamamış, Allah'ın lütfuna nail olamamıştır. Kim yattığı yerde Allah'ı zikretmezse Allah'tan nasibini alamamış, Allah'ın lütfuna nail olamamıştır. Kim yürüdüğü bir yerde Allah'ı anmazsa Allah'tan nasibini alamamış, Allah'ın lütfuna nail olamamıştır."
[Ebû Dâvud veTirmizî.]

Sanki diğer yazdıklarımın Hakkı sana aitti, pek verdin de..

Sanki diğer yazdıklarımın Hakkı sana aitti, pek verdin de.. şimdi yazdıklarımda tavrım çok aşağı, bu da beni senin gözünde artık belli etmiş oldu, haksız oldum..Ah Canım benim..

Nusret Fatih Ali Han

Ben sadece aşk tecrübesi yapıyordum
öyle bir ateş sardı ki artık sönmek bilmez
Sana ulaşamayacağımı kabul ediyorum
Ama hayalin yüreğimden gitmek bilmez

Nusret Fatih Ali Han

Kulluk/Tasavvuf

Kışın soğuğunun vücudundaki maddi tesiri "Çekinme"dir. Çekinmenin maneviyattaki tezahürü ise "Sakınma"dır. Bu sana, bir yorulma olmadan tıpkı yaz gibi hazır sunulmuş olan Kulluk'tur. Eğer buna arif olursan, Kulluk güneşi seni iliklerine kadar ısıtacaktır.

Evrim/Ateizm/Richard Dawkins'in kızına mektubu

http://www.facebook.com/photo.php?pid=7332609&l=394aafc74b&id=577220829

Sen o kültürünle Aklını nereden aldığını daha farkedemedin Zeka küpü Moderen Çita seni seni...

"Onların ne etleri Allah'a ulaşır, ne kanları..." [Hac 37]

Kedi ile Koyun'un farkını bırak sen kandırıldığın teorine göre bilimsel olarak sonsuza kadar yuvarlandıkça deforme olan bir ne idüğü belirsiz maddeden ibaretsin. Sen, sana göre hayvan bile değilsin ki ne koyunu ne kedisini düşünüyorsun. Putperest en azından o maddelerde İlahi bişeye filan inanıyodu, sen de o bile yok. Sen sana göre deforme olan bi kütlesin işte. Bi adam gelse seni bilimsel olarak yerin dibine soksa İnsan oluşunu anlatacağın bi dayanağın yok ki; ne hangi etik ne etiği! Ne insanı! Bak sen sana göre busun sadece!

http://www.dailymotion.com/video/xah6n1_yandykca-buyuyen-madde_fun

Lan sadece düşünmekle gözünde bir toplu iğne ucu kadar delikten damlalar dökülüyor bre hayvan ne maddesinden ne tesadüfünden bahsediyorsun sen? Maddeye enerjiye dayanıyormuş aslı da efendim yok maymunla kesişmiş de bokumun boku!

Bu kadar rezil inançlarla iliklerime kadar girmiş bas bas bağırıcan heryerde senin teorilerin görüşlerin, insanları bunlara bilimsel diye elimizdeki bu diye inandıracaksın, okutacaksın, diğerlerini cehaletle aşağılayacaksın alttan alttan, dinlerini elinden kaydıracaksın (güya), ben de sana hoşgörülü olucam medeni olucam etik olcam hasktir ordan.

Sen daha iyice bi yayıl şöyle, kurul tahtına,
koyunları say bir bir,
kalkamayacak uyanamayacak hale gel...
bak o zaman göreceksin neyin ne olduğunu..
O rüyan nasıl uyanamayacağın bir kabus haline gelmiş meğer öğreneceksin..

Richard efendi bi de kızına mektup yazmış aman ne duygusal ne içten.. Kızını inandırdığı dayandırdığı bilimsel dediği şeyin içyüzüne bak..Cahil hödük.. Kızın senin kadar insanlık cahili olacak mı hiç düşünüyor musun acaba zevzek? "Kızım sen öyle bi ne idüğü belirsiz bi maddesin biz şeyimizin keyfine uyduk böyle cahil insanların olduu bi dünyaya getirdik seni bir gün de ölüp toz toprak olacaksın aman ha dikkat et bu cahillere aldanma!".. Aman ne duygusal ne duygusaal..

Tasavvuf/Suret/Tecelli/ (Devam)

Daralma veya Genişleme/ Sadece Suretden olmaz/ O halde/ Duyumsanan/ Suret'den değildir/ Yani örneğin Güzellik duygusu aslında Suret'ten değildir/ Öylece/ Suret de duyumsananlardan biridir/O asla Suretten olmıyanın Alemindeki hükümranlığını duyumsa

Namaz

Sen Nafileleri neredeyse Farzın yerine koymuşken, başkalarının Namazı jimnastik olarak görmesi anormal değildir. Kendini kandırma. Pazardan pazara yapılacak bir ibadete ben de kanmam. Elbette bu ne kulluğa yaraşır ne de herşeyi yaratanın Rabliğine. Kendini dağlardan atman da intihar olacağına göre. İbadet ne demektir apaçık bellidir.

Gel Ne Olursan Ol Gel

Allah bir Günahkarın ne kadar silmiş olsa da geçmişini. Sözde insanların o körolası gözleri, hala dedikodudadır. Hatta ne acip, o tertemiz kulun bile gözleri, hala geçmişindedir. O'nun için ikrar ettiler ki Hakk'ı Hakk adamlar: "Gel! Ne olursan ol gel!" buyurdular. Tevbe-kar'ın Müşrik olması Farz değil Hakk'ın huzuruna girmesi için! Hem de hiçbi Günah-kar giremez Hakk'ın huzuruna, Tevbesinden de Tevbe etmedikçe.

Sarhoşluk

Çok iyi biliyorum bu kafamdaki sarhoşluk ne afyonda var ne de şarapda. Ne de bir cahilin kafasıdır bu. Bu tamamıyla hakiki bir sarhoşluktur.

Kıyamet/Kaza/Kader/Tasavvuf

"Kaza ve Kader" olarak birlikte anılmalarındaki mana ne incedir. Kaza ancak onu yapanın bilinçsizliğini gösterir, o anda maddenin hareketinin tesadüfen gerçekleştiğini değil. Örneğin Güneş veya bütün olarak Sistemde, bu manada örnek gösterilebilecek herhangi bir varlıkda Kaza görülmez. Eğer onlardaki bozulma kastedilirse ona bilinçsizlik iliştirilemez. Çünkü İnsandaki bilinçsizliğin ve İrade kaybının göstergesi olan kaza apansızın gerçekleşirken, onlardaki bozulma çok yavaş olarak bilinçli olduğu bariz biçimde gerçekleşir. Eğer hızlı ise de bozulma değil dönüşümdür. O dilediğini dilediği gibi hükmederken de Hikmet sahibi ve Hakimdir. Bu inceliği göremeyenler, Kıyamet'i dahi mutlaka bi şekilde İnsana bağlamakda ısrar ederler...

Onları Azapla Müjdele

Akıllarını gözlerine mahkum edenlerin çoğu, dünyada Allah'ın azabıyla müjdelenirler.. Garip değildir müjdelenmeleri. Çünkü kendilerine azabtan başka bir yol bırakmadıklarında, doğru yol apaçık görünmüş olacaktır...

Allah (c.c.)

Oh, ne güzel de kan kusturursun. Oh, ayırd etmeden ne güzel de harab edersin. Ne güzel süründürürsün. Ne güzel de çıkmazlara atarsın. Nasıl da istediğini istediğin gibi yaparsın. Nasıl da şaşkına çevirirsin. Ne güzel bozguna uğratırsın tek tek. Ne güzel helak edersin. Oh, Hamd olsun sana, bizi bizden nasıl da iyi bilirsin.

Nefsine bakma, Azmine bak, ekşiye bakma Sabrına bak.

Oruç bitti artık nefsini tut. Nefsine bakma, Azmine bak, ekşiye bakma Sabrına bak. Allah kabul etsin. Bayramımız mübarek kutlu olsun. Allah güzellikler nasib etsin. Amin

başka birini misal göstererek anlatınız

Hiç kimsenin hatasını yüzüne vurmayınız. O hatayı işleyene hatasını, başka birini misal göstererek anlatınız.

Hz Ali k.v.

Başkalarını neylersin?

"...Yaratan, seni ibadet için yarattı. Neden oyuncakla oynarsın?.. O, seni kendine arkadaş etmek ister. Başkalarını neylersin? Hak'tan gayri ile uğraşma. Kalbine Hak sevgisinden gayrısını koyma. Hak'tan gayrisini sevecek olursan, şefkat ve merhamet duygusu ile sev. Nefsin her şeyi sevmesi caiz olur ama kalbin ve sırrın Hak'tan gayrisini sevmesi ve bağlanması asla caiz olmaz..."

Abdulkadir Geylani (r.a.)

Tasavvuf Şirk Tevil

Stadlarda binlerce insan hep bir ağızdan tuttuğu takım için, mesela:

"En büyük Trabzonspor! En büyük Trabzonspor!"

diye bağırdıklarında, bu ağızlarından çıkan söz nasıl onların Şirk ehli olduklarına delil gösterilemez ise!

Ve nasıl sözleri mutlaka Tevil gerektirirse!

("Allah'dan başka en büyük yoktur")

Ve nasıl ettikleri sözün Şirk olmadığı açıksa!

Tasavvuf büyüklerinin sözleri de aynı şekilde Şirk'e delil gösterilemez!

Bunu anlamayan hiç bi sözü de anlayamaz!

Ve devamlı İftira günahı yüklenerek yolu cehenneme kadar varır..

Bir şey yapılacaksa Hak Teala en iyisini yapar.

Madem ki yalnız O'nun sevgisini kalbinde taşıyor, o halde nefsini, malını, sonunu O'na bırakır. Ne kendisine ne de başkasına seçtiği bir şey olur. İman sahibi bilir ki, kendisinin ve başkasının sahibi Allah'tır. O halde ne ister? Bir şey yapılacaksa Hak Teala en iyisini yapar.

Abdülkadir Geylani (r.a.)

Ne şaşılacak şey ki ben bu iki zıdda da gönül vermişim

Kahrına da hakkıyla âşığım, lûtfuna da... Ne şaşılacak şey ki ben bu iki zıdda da gönül vermişim.

Hz.Mevlana (k.s.)

pak

Kendini kendinden arıt ki, içindeki pak seni göresin.

Hz.Mevlana (k.s.)

Hz Ömer(r.a.)

Çok gülenin, heybeti azalır. Çok şaka yapan, eğlenceye alınır. Bir şeyi çok yapan, onunla tanınır. Çok konuşan; çok yanılır, hataya düşer. Böyle kimsenin, hayâ'sı azalır. Hayâ'sı azalan; şüpheli şeylerden az kaçınır. Şüpheli seylerden az kaçınanın, kalbi ölür.

Hz Ömer(r.a.)

İmam-ı Rabbani (r.a.)

İmam-ı Rabbani'ye ermeyi sen kolay zannedersin. Bir gönle girmeyi sen basit mi zannedersin. Bırak hepsi onu zıt addetsin.

"Dilenci evine, gelirse sultan, ey hoca, sen bu işe şaşma hemân!"

İmam-ı Rabbani (r.a.)

Sultan'dan çok Sultan olma, onu halkın kapısında gördün diye. Sultanı habersiz sanma, kapıdaki Nöbetçi diye. O Nöbetçiye parolaları doğru okumadan, bazı kapılardan sokmaz seni Sultan hiçbir zaman. Hem de hiç fark ettirmez sana bu durumdan. Sonra zıt zıt dolaşırsın. Sultanın emrinden olmadan.

Yalnızlık/Tasavvuf

Yalnızların payı O'nun Tekliğindendir. Başka değil...

‎"...Keşke bilselerdi!" [Ankebut/64]

Allah(c.a.)/İnsan/Tasavvuf

Ah düşünsen, İnsan hakikati üzere varolduğunu, fakat senin iradenle bunun olamayacağını. Biraz hissederdin o zaman İnsanın hakikatinin, ancak neye vardığını.

Bir tekere çomak sokan, başını kaldırsın da feleğin dönüşüne baksın.

Bir tekere çomak sokan, başını kaldırsın da feleğin dönüşüne baksın. Bir kalbe girdi ise eğer, endişe etmesin, Elhamdülillah, sefasına baksın.

"Her zıt farklıdır, ama her farklı zıt değildir."

"Her zıt farklıdır, ama her farklı zıt değildir."

Muhyiddin İbn Arabi (ra)

Ruhundan üfleyen

O'nu sende unutup/Sadece karşıda görülen zannetmen/Veya Firavun gibi tam tersi/ Zihinlerde O'na örülen vehim barajlarının duvarları çatırdamaya başlar/Sadece uyarı mahiyetinde/Bilene de/Bilmediğini düşünene de/Vehmedilen her yönden/O gün ki parçalanma ise/Kıyas edilemez bir parçalanmadır/Bazılarının lehine/Bazılarının aleyhine/Maddi manevi/Ne kadar Put varsa/Sonsuza dek ufalanır/O/O'dur/Ruhundan üfleyen

Fena/Tasavvuf/Benim Rabbim doğru yol üzeredir/Alemlerin Rabbi

Allah'ın bütün varoluşu herşeyiyle birlikte sadece insanlar için oluşturduğunu zannetme. Müzisyen olsun yazar olsun yönetmen olsun bir sanatçı eğer gerçekten kemale ermiş bir sanatçı ise kendisinde varolan bu şeyin sadece insanlar görsün diye olmadığını bildiği gibi sadece kendisi için olmadığını da bilir. Çünkü kendisi de kendisiyle varolan bu şeye şahit olanlardandır. Ve ki sanat sadece kendiliğinden de değildir. Onun içinde çok büyük bir bigi ağı da yatmaktadır.

Sanatçının işi sanatını icra ederken sadece O'na uymaktan ibarettir. Bir nevi Fena hali. Ve herkesin de bütün işleri sadece O'na uymaktır. O'nun cömertliğinden; herşeyi O yaptığı halde ruhlara bir pay düşmesi. Ve kötü paylar ise O'na uymamaktan. Çünkü O bir öldürme gerçekleştirdiğinde bunu herkesin bildiği gibi yapar. Evet bu durumda O'na uymayan elbette O'ndan başkasına da uymadı. Fakat o eylemi sonucunda anlaşılır ki, yaptığı sadece o uymayana büyük bir tuzak ve ceza imiş...

Yaşam O'ndan başkasına uymak değildir. El Veli Allah...

Dua/Tevekkül/Tasavvuf

"...rabbım size ne kıymet verir duânız olmasa..." [Furkan/77] "Kim âhiret kazancını isterse, onun kazancını artırırız. Kim de dünya kazancını isterse, ona da istediğinden veririz, fakat onun ahirette hiçbir payı yoktur." [Şura/20] "Ve insan için, çalışmasından başka bir şey yoktur." [Necm/39]

Eğer vakitler içindeyse şükrün, çalışmaların karşılığı. Yok bütün düşünüp, yaşamının ve hayatının şükrüne erdiysen ve ne kadar kalırsan, işte budur Aşk işi; katıksız ahiret için.

Mûsâ, “Ey kavmim! Eğer siz gerçekten Allah’a iman etmişseniz, eğer O’na teslim olmuş kimseler iseniz, artık sadece O’na tevekkül edin” dedi. [Yunus/84] Hani münafıklar ve kalplerinde hastalık bulunan kimseler, “Bunları dinleri aldatmış” diyorlardı. Hâlbuki kim Allah’a tevekkül ederse, hiç şüphesiz Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. [Enfal/49]

(Henüz elde ettiklerinin bizzat kendi güçleri karşılığında olduğunu ve bundan başka şekilde de hiçbişeyin mümkün olamayacağını zannetseler bile)"...mü'minler yalnızca Allah'a tevekkül etmelidirler." [Tevbe/51]

İslami Kamyon Arkası Yazıları

* Kur'an Rabbimden inen güneş, ben yollarda çilekeş.

* Sen sus, amellerin konuşsun.

* Nafileyle geçme beni, kazalarla mahcup ederim seni.

* Karayollarında değil, Kabe yollarında öleyim.

* Nazar etme ne olur, maşallah de senin de olur.

* O şimdi Hacı..

* Ecel Allahtan! Duanla mı yaşadım ki, bedduan ile öleceğim?

* Hatalıysam, Allah rızası için ara.

* Bir kavanoz reçel, acele et namaz geçer.

* Beynamazsın dediler, kızı vermediler

* Tek rakibim nefsim.

* Hocam sağ olsun.

* Camide yer yoksa imamım, fark etmez ben dışarıda da kılarım

* Gıdada seçiciysem günahım ne?

* Ankete gerek yok, kiramen katibin daha iyi bilir.

* Allah korusun!

* Tespih çekenin, yol gidenin...

* Beni bir tek sen anladın, sen de yanlış anladın mübarek.

* Bir sen değil alem Hacda.

* Tespihse çekerim, kaderimse gülerim.

* Gözlerin güzel ama tefekkür etmeyi bilmiyorsun.

* Müezzin aranıyor.

* İstanbul Ankara 4 saat, tüm namazlar 1 saat

* Kısmetse dönerim.

* Kızın gülüşüne, şeytanın fitnesine aldanma

* Şeytanla kavgalı günahkar kul!

* Maşallah de !

* Huzur namazda..

* Çile çekenin, sabır bilenin.

* Helal olduğunu görmeden elleme, sakın şeytanı sevindirme

* Kılana can feda, kılmayana biraz dua.

* Kur` an kalbimde güneş, sen de nurunda birleş.

* Hocanın bahtı kara, müezzinin gönlü yara.

* Günaha yaklaşma toz olursun, girme pişman olursun!

* Yürü be mübarek kim tutar seni?

* Kur`andır Allah`ın nuru, gel mübarek sen de oku.

Emir, bunların arasında durmadan iner

"Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah'ın herşeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah'ın ilmiyle herşeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için."

[Talak Suresi/12]

Toprağına ne ekersen, göğünden o iner. Tefsiri çok güç iş, bu işleyişin. Nedense, maddi manevi güçlü kuvvetli pek çok kimsenin, haberi yoktur Kün emrinin mahiyetinden.

El Veli Allah

"...ve Allahı çok zikredin..." [Cuma/10]

Çünkü bilmem

“Ben günlerimin iyilik veya kötülük içinde geçmesini merak etmem. Çünkü bilmem hayır hangisindedir.”

Hz Ömer (r.a.)

Hepsi bir an işidir

"...Yolculuk mecazîdir. Kalbin maddî yolu yok­tur. Yol tabiri, yolcuya anlatmak için
kullanılır. Yoksa ne yol var, ne de yolculuk. Hepsi bir an işidir. Hakk'a varma arzusu akla ge­lince, yol görünmeden varılmış olur. Menzil alınır, yol katedilir. Ka­pı açılmadan eve girilir..."

Abdulkadir Geylani (r.a.)

Dücane Cündioğlu

http://www.akradyo.net/sesli.asp?tip=108&d=2007.07.14_Ducane+Cundioglu_Dusunce+dunyamiz.wma

Ucb ile Kibr'i ayırd etmek iste/me/yenlere

Kendi kendisinden emin olmayan kimseye emniyet etmeyiniz.

Abdülkâdir Geylâni (r.a.)

Enel Hak/Hallacı Mansur (k.s.) (Devam)

Kesin olarak biliyorum, şu bedenin çürümesiyle artıcak değil yakın olanın yakınlığı. Fakat sözün sahibini bilmek isteyende gerek Hallac gibi kavuşma isteği.

sevgilinin sevgisi gönlümüzde, gam değil

"...İsterse felek, hattâ felek gibi binlercesi kin gütsün bize; değil mi ki sevgilinin sevgisi gönlümüzde, gam değil..."

Mevlana Celaleddin-i Rumi (r.a.)

Sakallısından bir hayır yoksa, sakalsızından hiç umma

Şu dünyanın üç gününe kanıp da, kimselerin kılığında kıyafetinde, dününde bugününde saltanat kurma. Sakallısından bir hayır yoksa, sakalsızından hiç umma. Pek çokları bilmese, övünse de övse de, bil sen, Hamd, sonsuz cömert olan Allah'dan Allah'a.

Namaz

“Namaz kıldığında dünyaya veda eden kişinin namazı gibi namaz kıl.”

(s.a.v.)

belki sana kavuşacağım güne birgün daha yaklaşıyorum

"...Her doğan gün yeni bir umut yeni bir arayış benim için, belki sana kavuşacağım güne birgün daha yaklaşıyorum!..."

Mevlana Celaleddin-i Rumi (r.a.)

Yalnızlık

Yalnızlık, olgunlaşmamış kişi ile oturmaktan daha hayırlıdır. Hz.Ömer (r.a.)

Allâh Teâlâ kısaca soracak

Allâh Teâlâ kısaca soracak ki: "Ey kulum! Ben her an seninleydim, sen kiminleydin?"

Ebû Bekr-i Şiblî (r.a.)

İlah/Hristiyanlık/Allah'ın Oğlu-Kızları/Kurban/Feda

O/ O (s.a.v.) sonuncusu ile/ Yapay bir ölüm/ Kandırık bir Feda!!/ Ve gerçek bir öldürülme olmadan/ Miyonlarca canlar/ Milyonlarca yaşamlar nasıl bağışlanır!/ En açık şekilde göstermiştir!/ O peygamberlerin (a.s.) kulluklarını!/ İşte böyle kulluk etmiş bir peygambere (s.a.v.) feda olanlar anlar!/

Tasavvuf/Sözler/Haller/İlim/Arif

Arif olan edep eder, haliyle etmez kelam. Hali var ise de zahirde, batında ancak ince bir ilim konuşur.

Nefs/Ruh/Kader/Rıza/Sigara/Tasavvuf

Sigara bir yerde vücudunu kendi nefsine bırakman demek olduğu için, bıraktığında da vücudun dengesine dönmesi/arınması Nefs'e bırakılır/kalır. Allah, her şeye, o şeylere kıldığı Tabiatları üzere Faildir. Emrin bir kısmı böylece Tabiat içre Hüküm sürer. Kader ise Rızaya dayandığı için Ruh'a bırakılır. Ruh, Rabbin Emrindedir.

Allah ve Resulü/ Osho türü Cehalet'e... (Devam)

Allah ve Resulü'nü ayırmak çok abes bi iştir. Çünkü Resul zaten ancak Allah'dan olabilir. Hiç ben şu putun şu ineğin veya ben de bilmiyorum ama şu şeyin resulüyüm diyen gördün mü? Batıl olan en basit böyle anlaşılır. Bir de var ki bizzat Tanrı hakkında lakırdıyor, fakat kendisine Peygamberliği kondurmuyor.. Kurnazdır çünkü o. O çile yemez çünkü. İşte bu, o inekten daha cahil, puttan daha işlevsiz, hiçten daha hiçtir.

Alemlerin Rabbi

Sen şu dünyada gördüğüm, dostun düşmanın, bilenin bilmeyenin, adalet gözetenin zulmedenin, yabancının tanıyanın, akibetini en çok önemseyensin

Kibir Ateşi

Yarın belki kendin değiştireceğin işler için bana kabalık etme. Gerektiğinde ben kendime de aynı doğruluğu gösteriyorum. Kibir ateşinin olanı da küle çevirmemesi için sadece Allah'a yönelmek gerekir. Hakikatte bu hikmet nedeniyle her işin vakti geldiğinde inşaallah değiştirilebileceği açıktır. Yoksa ne yeni bir şey meydana gelir ne de daha hoş olanı.

Düşünce okuması/ Kalpten geçenlerin bilinmesi

Evet, şüphesiz Kuran Apaçık bir kitaptır; şöyle söyler: "...Allah bilir, siz ise bilmezsiniz." [Nahl/74] "..O bütün gaybı bilir, fakat gaybına kimseyi >apaçık< vakıf kılmaz. İhtiyar buyurduğu bir Resulden başka..."[Cinn/26-27] "Vallahi ben ancak Rabbimin bana bildirdiklerini bilirim. Başkasını bilmem..." (s.a.v.)/[Hadis] Şüphesiz Allah, herşeyi bilendir. [Mücadele Suresi/7] "...Allah her şey'i bilir."[Tegabun/11] "...hakkıyla bilir." [Al-i İmran 119] "..sinelerin özünü.." [Mülk/13]

(...şahdamarından yakındır...)

Ey Âdemoğulları! Tıpkı atalarınızın cennetten çıkarılmalarına yol açtığı gibi, Şeytan'ın sizi de ayartmasına izin vermeyin: çıplaklıklarının farkına varsınlar diye, onları [Allah'a karşı sorumluluk bilincinin bezediği] örtülerinden yoksun bırakmıştı o. Muhakkak ki o ve avenesi, onları hiç fark edemeyeceğiniz yerde ve biçimde sizi görürler ve pusuda beklerler! Gerçek şu ki Biz, [içtenlikle ve doğru bir biçimde] inanmayanlara şeytanları dost ettik.

[Araf/27]

210. O'nu (Kur'an'ı) şeytanlar indirmedi.
211. Bu onlara düşmez; zaten güçleri de yetmez.
212. Şüphesiz onlar, vahyi işitmekten uzak tutulmuşlardır.
213. O halde sakın Allah ile beraber başka tanrıya kulluk edip yalvarma, sonra azap edilenlerden olursun!
214. (Önce) en yakın akrabanı uyar.
215. Sana uyanlara (tevazu, hoşgörü, rahmet ve şefkat) kanadını (yerlere kadar) indir, onlar müminlerdir.
216. Şayet sana karşı gelirlerse de ki: Ben sizin yaptıklarınızdan muhakkak ki uzağım.
217. Sen O mutlak galip ve engin merhamet sahibine güvenip dayan.
218. O ki, (gece namaza) kalktığın zaman seni görüyor.
219. Secde edenler arasında dolaşmanı da (görüyor).
220. Çünkü her şeyi işiten, her şeyi bilen O'dur.
221. Şeytanların ise kime ineceğini size haber vereyim mi?
222. Onlar, günaha, iftiraya düşkün olan herkesin üstüne inerler.
223. Bunlar, (şeytanlara) kulak verirler ve onların çoğu yalancıdırlar.
[Şuara)

"..haberiniz olsun ki Allah katında en değerliniz Allah'dan en çok korkanınızdır (saygılı korku) [Hucurat/13] "Kulları içinden ancak âlimler, Allah'tan(gereğince) korkar." [Fatır/28]

(...şahdamarından yakındır...)

Ölen Çocuklar/Cennet/Fetret

Çocukken ölen cennettedir. (s.a.v.)

Cennette İbrahim aleyhisselamın etrafında çocuklar dolaşır. Bunların içinde müşriklerin küçükken ölen çocukları da bulunur.

(s.a.v.) [Buhari]

Peygamber gelmeyen dönemlerde olan kimseler için ise "Biz bir Peygamber (resul) göndermedikçe, hiç kimseye azab edecek değiliz." ayeti gereğince Ahmet hoca teketek'de "Toprak edilecekler" demişti. Bu beyanı İmam-ı Rabbani (r.a.) hazretlerine aittir. Mektubat'ında kendisinin de açıkça belirttiği üzere bu beyan herhangi ...bir Hadise dayanmaz, kendi fikri, tahmininde bir orta yoludur(selam olsun).

Ruh/Tasavvuf/Hayal/Düşünce (Devam)

Sen uçmaktan B-İlimsel olarak az çok nasiplendirildiysen, anlarsın, dikkate al şu diyeceğimi. Miğde tıkabasa dolduğunda, yerçekimi düşmemek için, Ruh kanadına asılır. Yere yapıştırır insanı.. hatta daha da.. İleride, aşağıda, olası bir kara delik farketmek istemiyorsan, bil. İnsan'ın gıdası Hakikat'te, yemek, müzik, seks şu bu değil, O'dur. Buradan itibaren, Orada da, asla bunlar olmayacak geçer akçe, anla.

Sen uyku haliyle kalkamadığın yerden lavaboyu düşlediğinde, altın ıslanmadan o hayalinin faydası gerçekleşmiş olmaz. Çünkü bu sadece düşüncedir.. O Uçmak ise, hayal kuvvenden değil, Ruh'tandır.

El Veli Allah

"...Kalbimde onun kürsüsü; Hizmeti olur cismimce.. Onu akıl ediyorum; Ama durumum cahilce..."

Abdûlkerîm Ceyli(r.a.)

Anlamamak Değildir Sorun

İnsanın birşeyi anlamaması hiç problem değil de o anlamadığı şeye dil uzatması yok mu işte o zehirdir. Dilinden akan o zehiri kendisi içmeden onun bu hastalığına şifa bulunmaz.

Enel Hak/Mevlana (r.a.)/Vahdet-i Vücud (Devam)

"...Padişahın cinsinden değilim, haşa bunu iddia etmiyorum. Fakat onun tecellisiyle, onun nuruna sahibim...Nice kişiler var ki suret, onların yolarını kesti. Surette kastettiler, Allah’a çattılar... Ahmet’in (s.a.v.) ümmetler üzerindeki hakkını bil, başın puta secde etmekten, bunu bilesin diye kurtuldu. Söylersen bu puta tapmadan kurtulmanın şükrünü söyle de Tanrı, seni batın putundan da kurtarsın. O, nasıl, başını putlardan kurtardıysa sende o kuvvetle gönlünü kurtar."

Mevlana Celaleddin-i Rumi (r.a.)

Bigbang/Kuran/Tasavvuf/Yoktan Yaratma (Devam)

Yok, kavram olarak ancak Var olana göre Yok'tur. Bigbangden önce bilimsel olarak hiçbir şekilde Var bulunmadığına göre, bu durumda ondan önce varsayılan Yok'a da hiçbir şekilde Yok demek mümkün olmaz.

Doğrudur, Allah Var olanlar için daha önce Yok'lar iken yarattığını söylemişken, kendisi için şu tanımı kullanmıştır:

"...Hiçbir Şeye Benzemeyen..."

Şimdi bir de şu var: Bigbangden önce, sonrasında Var olanlar Yok olduğuna ve bu Var olanlardaki bütün İhtişam da dolayısıyla yine kendilerine bağlı bulunmadığına göre, Allah'ın kendisi hakkında buyurduğu şu tanım da Bilimsel oldu:

"...Misli bulunmayan..."

Bütün bu bilimsel hakikatleri düşünenenlerin ve Kuranı azcık da olsa bilenlerin anlayacağı şu olmuştur:


Kuran Bilimsel değil, Mutlak Bilimin ta kendisidir...



http://vimeo.com/14276272



"İşte O, Allah'tır..."(KASAS/70)


"..O hiçbir şeye benzemez."(Şura/11)


"Gökleri ve yeri yoktan var eden..."(EN'AM/101)


"O'nun benzeri hiçbir şey yoktur..."(Şura/11)

Allah'tan başka Rab'ler edinmek/Tasavvuf/Velilik

De ki: “Ey Kitab Ehli! Sizinle bizim aramızda aynı olan bir kelimeye geliniz. Allah'tan başkasına kul olmayalım ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım ve bir kısmımız, bazılarını, Allah'tan başka Rab'ler edinmesinler.” Bundan sonra eğer dönerlerse, o zaman; “Bizim müslüman olduğumuza şahit olun”
deyiniz.

[Ali İmran/64]

Bir Veli'ye uymak Allah'a Şirk koşmak olmadığını şu ayetten apaçık anlarsın:

Musa ona: «Sana öğrettiği ilim ve hikmetten bana da öğretmen için sana tabi olabilir miyim?» dedi.

[Kehf/66]

Tabi uyuyorlar da bir İlim ediniyorlar sonra o ilme ve gereken Edeb'e uyuyorlar mı, onu sen kendin görür bilirsin...

http://www.facebook.com/group.php?gid=137185146318329

Ruh/Bilim/Tasavvuf/La mevcude illa Hu

Ruh bilimsel olarak çözüldü artık herşey açıklandı koşuuun yetişin tanrı ölmüş hiyuuu bilimin zaferi hiyuuu oh rahat ettik ahaha :)))) Ruh nedir bilimsel olarak öğrenmek isteyenler izlesin şunu Allah için

http://www.sufizmveinsan.com/arastirma/senbedendegilsin.html

La mevcude illa Hu. O hariç, hiçbir varlık yoktur.

[Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)]

...ve ona ruhundan üfledi...

Kuran

***

Bilimin şapşallığında bunamış bi insan kendisine açıklanan her apaçık hakikati bir teori gibi algılayacaktır. Çünkü onun bilimsel inancına göre her Hakikat ancak teori olabilirdi. Şimdi artık kendisinin kendisini kör ettiği de bilimsel bir hakikattir. Önce,ileride ve artık daha da elle tutulur deliller eşliğinde, kendi sırıtışı kendisini rahatsız ediyor hakikatte.

Herşey Hayaldir/Tasavvuf

Hazretin (selam olsun)"Herşey hayaldir" manasındaki sözlerinde kastettiği "Alemin hayal (vehim değil) olması" Allah'ın Zatı yönündendir. Örneğin bebeklikten yaşlılığına kadar insanın değişen suretini düşün. Hızlandır.. apaçık görürsün. Şeylerin Yavaş olması, Kudret elinde olan "Herşeyin" apaçık hayal olduğunu değiştirmez.. Ki neye göre yavaş?; Takdir ettiği Hız da İradesindedir. Bazı şeyleri ki çok hızlı gerçekleştirmiyor mu?

Örneğin:

"...Allah'ın zatından başka herşey berzahta bir hayal ve uçup giden bir gölgedir; ara vermeden sonsuza dek süren suretten surete bir değişimdedir. Hayal de bundan başka bir şey değildir; bu yüzden alem hayelle zuhura (meydana) geldi..."

[Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)]

Fütuhat-ı Mekkiye'den (Devam)

"...Söz gelimi musavvire (şekil,suret) gücünün hayal gücü üzerinde bir otoritesi vardır. Dolayısıyla o, hayal gücünün başkanıdır. Bununla birlikte hayal gücünün de bir başkanı vardır..."

[Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)]

Hazret sınıf başkanı ve öğretmen arasındaki fark gibi bir ayrıma işaret ederken. Genel, İlmi olmayan kabulde ast üst ilişkisinde, mutlaka biri diğerine mutlak üstün gibi algılanır. Oysa ki burda, hakikatte görülmesi gerekir ki, birbirlerine olan otoriteleri birbirlerine olan başkanlıklarını ve otoritelerini ihmal veya iptal etmez..

Fütuhat-ı Mekkiye'den (Devam)

‎"...Zan insanın hakikatine aittir. Binaenaleyh 'haya bütünüyle hayırdır', 'haya iman dandır' ve 'haya ancak iyilik getirir.'..."

"...İnsan 'aceleci yaratılmıştır. Mümkün bir varlık olması bakımından, hakikatinin verdiği yoksunluktan korkar. Bu nedenle dayanacağı meyledeceği şeye yönelir..."

[Muhyiddin İbn Arabi [r.a.)]

Edeb (Devam)

Bunlar yaramaz lâkırdı(lar) işittikleri zaman ondan yüzçevirdiler ve "Bizim amellerimiz bize, sizin amelleriniz size aiddir. Size selâm (olsun). Biz cahilleri aramayız." dediler.

[Kasas/55]

"Edep" Hakkın "zahir olduğu surete göre" hakkını vermektir...Adam seni gerçeği örtmeye doğru davet ediyorsa, onun hakkını vermek, ona sırtını dönüp gitmektir...

Ahmed Hulusi

***

Şöyle dümbelekler çoktur: Hiç küfür etmeden şeytanın aklına gelmeyecek hakaretler iftiralar barındırır sözleri.. Sen bi sille küfür edersin, şeytan çıkarır seni..

Esas şudur. Birisi içimde nefret ateşi yakarsa, o kişiye yanarken şöyle derim. Ben kesinlikle sen değilim. Sen, ben olabileceğin yolu iyi bilirsin. Ama ben kesinlikle sen olmam. Üzme, yorma beni. Kendini yor. Çünkü ben ebediyen, kesinlikle, sen olmam.. Sessiz sözsüz söylerim bunu..

Tasavvuf/ Fena

Hani kulaklarınla işittiğini unutursun bazı muhabbette. Veya gece kulaklıkla müzik dinlerken bedenin müzik olmuştur hani. Ne zaman hiçbişey aracı olmadan başardın bu yok olmayı. Sonra da güya dünyaya döndürüldüğünde, unutmadın bu şahitliği. İlmiyle amil olanlardan oldun.

Evrim/Bilim

Sana, İnsanın veya hangi ismi söylüyorsan o türün, anlamla ilişki kuran gözlerinin, hangi şey sebebi ile açığa çıktığını soruyorum. Ayçiçeğinin güneş ışığına bakan gözleri yoktur biliyorum. Sana, sadece, İnsanın veya hangi ismi söylüyorsan o türün, anlamla ilişki kuran o Gözlerinin, hangi şey sebebi ile açığa çıktığını soruyorum. Kanıt anlamı olmayan bir Evrim/bilim Geleneksel, Otoriter, Sezgiseldir...

Soru değil de "Harun Yahya" geliyorsa aklına, sen bir malsın, açık söylüyorum..
Bi yandan tesadüf bi yandan bilim nasıl oluyor onu da geçtim hadi..

İktidar korkusu ne mübarektir

Elbette seni İktidarlardan kurtaran, kendi İktidarın mı?. İktidarlarından kurtulamayan İktidarlar. Çelişki mi? Trajedi mi? Nasıl bir İktidarı var bak şu ölümün. İntihar olsa yine kurtarmayan. Yalnızlık düşüncesi büyük bir vesvese. Ve ki zannı; büyük gaflet.

Semiailahü limen ham'ıdeh

"Allah, kulunun dili ile "Semiailahü limen ham'ıdeh (Allah, kulunun hamdını işitti)" buyurur."

(s.a.v.)