Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Allah neden cehenneme gidecek varlıklari yarattı (Bir Deist'in hesabı)

Deist bir arkadaş bi tartışmada böyle bir soru sordu da cevabıyla birlikte blog yapayım dedim

Soru ve verdiğim cevap şeklinde direk kopyalıyorum
Üslubumu hoş karşılayın kibirle söylenmiş şeyler değil
karşımdakinin çocukçalığından dolayı aynı şekilde bir sevimlilikle esprili bir biçimde konuştum

Allah kusurlarımızı affetsin

***

Sorusu

tum yazdiklariniz okudum, bir de hosgoru diye ortaligi ayaga kaldirirsiniz, neymis tasavvuf mevlena, . saygi cercevesinde yazmis oldugum bir yazi icn saygisizca yanitlar vermissiniz. sizin gibi tahammulu bilmeyen fikir tartismayi bilmeyen biriyle yazisacak bir seyim yok.
cikartin veya silin beni bu gruptan sayin hosgorulu tasavvuf ehhli beser. fakat size sorumu sorayim o halde: her seyi bilen Allah ve sonsuz merhameti olan Allah neden cehenneme gidecek varliklari yaratti. mdem her seyi biliyor ve merhameti sonsuz, cehenneme gidecek varliklari yaratmadan once onlarin cehenneme gideceklerini de biliyordu. sonsuz merhamet ve ilim sahibi bu yaratici bile bile nasil olurda cehennemlik varliklari yoktan vareder. Allah yaratirken merhametli miydi, degilmiydi? Mesela Seytan(varsa eger) soyle sorsa Ey Allahim beni neden yoktan var ettin. sen herseyin bilgisine sahipsin. Benim itaat etmiyecegimi ve yarattigin cehenneme gidecegimi biliyordun. madem merhametlisin o halde beni neden yarattin. oyleyse sen sonsuz merhamet sahibi degilsin. ya da sonsuz ilim sahibi degilsin.? Hadi bunu cevapla. cuzzi irade diyeceksin bunu bilemeyiz diyeceksin yada biz onun mallariyiz ne isterse onu yapar diyeceksin peki ama Kurani Kerim de ki bu sonsuz merhamet ve ilim sifatlari birbiriyle cakismiyor mu? madem merhameti ustelik sonsuz madem alim ustelik sonsuz o hallde bile bile cehennemlik varliklari yaratirken merhametli miydi degilmiydi.? cevaplayamazssan ki cevap veremessiniz, o halde tanrinin bize din yollayip yollamadigini bilemeyiz, neden yarattigini da bilemeyiz. oyleyse islam yada herhangi bir dine gore inanmam mumkun degil.

***

Ve cevabım

he şöle açıl ya nedir öyle o tripler bana özelden yazın açıklıycam filan çok da bilmediğimiz şeyler değilmiş yani öyle değil mi?

Şimdi bak iyi dinle çok bilmiş beşer seni:)
Sana bir soru sorucam direk
Bir çok soru soracağım ama tek bir soru var altında görürsen
bunun cevabını düşünerek hayatını geçir akıllı ol:)

Sen! Allahın seni cehenneme göndereceğini biliyor musun?

Ya da aynı sen olan başkası!
Allahın kendisini cehenneme göndereceğini biiliyor mu?

Madem bilmiyorsun!
bu kötü niyet nerden kaynaklanıyor daha ortada hiç bişi yokken !?

Yoksa var mı bi kötü fikirlerin ki!
onun için mi bu kötü niyetin?

Dinin yani Allah'ın hesabının ne olduğunu iyi gör! yoksa yaptığın o kötü hesap aynen sana iade edilecektir ne az ne fazla hiç bir haksızlık yapılmadan!

:)
Hadi bakım şimdi tıpış tıpış islam dairesine
fazla uzaklarda dolaşma tepemi attırma benim
Fazla uzaklarda dolaşma ki niyetlerin bozulmasın

Hele din gününün hesap gününün kötü niyetlerin tek tek sorgulanacağı günün sahibi Allaha karşı kötü niyet insanı meleği cini şeytan yapar
Sen kim olasın ki o hesaptan böyle kaçarak kurtulabileceğini düşünüyorsun?

daha da açayım

Yani sen o sonsuz rahmet ve mermamet sahibi Allah hakkında O Allah hakkında KÖTÜ ZAN sahibisin! Beni cehenneme attı diyorsun! Bana kötülük edecek diyorsun! Ediyor diyorsun!

düşün bakalım bir insan hakkında bile kötü zan sahibi olmak nelere yol açar ya da sen merhametsizsen insafsızsan sana merhamet neden edilsin? Daha çok merhametsiz ve daha çok insafsız olasın diye mi? Cennette dahi kötüler bize rahat vermesinler diye mi o gibi zalim kişiler oraya alınsın?

bi de bu kötü zannınla o sonsuz ilim sahibi Allaha diyorsun ki

ben halimi değiştirmeyeyim ama sen benim bu kötü zannımı zorla değiştir

sonrada Allah zorba olur
bitmiyor ki kardeşim nefsin kaprisleri