Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Quantum / Belirsizlik/ Klasik Fizikten Quantum Fiziğine (Devam)

Klasik Fizik biraz Aristo geleneğine bağlı olduğu için Sistemin Matematik gibi kesin sonuçlar içerdiğini yani Evrenin bir Saat gibi (Makina) işlediğine inanmışlar.

Quantum Fiziği ise bunun tam aksi olarak Evrenin Mekanik bir yapı değil de Belirsizlik üzerine kurulu olduğunu belirtiyorlar.

Ama şöyle bir gerçek var ki..

"Sistemin" Belirsiz bir yapıdan çıkması Einstein'ın deyişiyle Tanrının Zar attığını değil de, anlık olarak iş başında olduğunu ve Dilediğini Yapabileceği halde (yani Kaos olabilecekken) Sistemin var olması ve Yaşamın sürmesi için devamlı mükemmel kararlar aldığını göstermez mi?

Çünkü Altyapıda Belirsizlik olduğu halde, şahit oluyor ve yaşıyoruz ki görünen yüzde (Vehim/Hayal harici) Fiziksel bir Belirsizlikler yani Kaos olmamakta...

"...Ben şöyle görüyorum: Bu iş pek acayip bir iş.. her şey gözden kaybolmada; ama kimsecikler künhüne eremiyor (Kinaye), hiç bir zerrenin öbüründen haberi yok..."

Feridüddin Attar (k.s.)

"...Dediler ki: "Allah'ı bize açıkça göster"..."

[Bakara/118]