Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

(vahiy)

gerçek (cenabı hak) ta noksanlıklar bulunmakla birlikte
bu sadece bizim için geçerlidir

çünkü noksanlığın yaratılması da bir kemaldir

çünkü başta yaratmak bir kemaldir
yaratmak oluş anlamına da gelir

Allahda noksanlık yoktur
yaratışında noksanlık yoktur

herşey tamdır

eğer yaratılışta noksanlık olsaydı noksan ya da tamın bizce bilinmesi mümkün olmazdı

tam olana ve eksik olana karşı bir idrakimiz olmazdı

örneğin bir ressamın sürrealist tarzda yaptığı eğri büğrü
figürleri
o ressamın yeteneğindeki noksanlığı göstermez
o onun verdiği eserin ve tarzının bir ürünüdür
hatta bize yeteneğinin ne kadar ileri düzeyde olduğunu
gösterir

işte burada aynen bu örnekteki gibi noksanlık
yaratmakta değil
izleyicinin eserin tarzını anlamayıp
ressam hakkında ne kadar yeteneksiz ressam diye
hükümde bulunmasıyla ilgilidir

bu izleyicinin kendi cahilliği olur
ve ressamla sanatla bağlantıyı kuramamış olur
dolayısıyla da işin gerçeğine varamamış olur

halbuki o eğri büğrülüğün,noksanlığın
ressamın kemalatıyla ve eserin tarzının gereğiyle ilgili
olduğunu bilseydi
hem ressamı lekelemez yakınlığını kurmuş olurdu
hem de eseri anlayabilir ve belki seyirden tarifsiz tadlar
alabilirdi

Allah noksanlıktan münezzehtir
bizlerin noksanlıktan kurtulması da ressamı gereği gibi takdir etmemiz
ve eserlerinin bir bilinçle gereği gibi mükemmel bir biçimde noksan
ve yine gereği gibi mükemmel bir biçimde tam yapıldığını anlamamızla ilgilidir

Allahımız en doğrusunu bilir
bu ince bilgileri bize ileten peygamberlerimize selam olsun
Allah bize yakınlığını nasib etsin

Resûlullah (Aleyhisselâtü Vesselâm) buyurdu ki:

"Müminde imanın yeri, at ile bağlandığı kazığın haline benzer.

At yayıldığı yerde dönüp dolaşıp bağlı olduğu kazığa yaklaştığı gibi, mü’min de gafletle bazı hatalar işler, sonra tövbe ile bağlı olduğu imana geri döner."

eğer noksanlıklardan tamamen temizlerse baya bildiğin yanar insan
onun için noksanlıklar için dahi şükretmek razı olmak lazımdır
günahlar dahi bilerek inat ederek olmamak kaydıyla illa günah işlemek istememek kaydıyla bir rahatlatmadır tövbe vesilesidir