Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Tek/Vahdet-i Vücud/Varlığın Birliği/Tevhid/Tasavvuf....

Yansıma ne enteresan bir şeydir..Her bir varlık mutlaka başka bir varlıkta ya ayna gibi, ya suyun yansımasındaki gibi ya da karşısında etten kemikten hakiki bir suret olarak başka bir candan kendi varlığını seyredebilir..Bu yansıtma sırf ilim olarak da mevcut..mesela başka bir varlıktan kendi varlığını düşünmek gibi..Ki ne hoş ilim de bir suret demek ki..Ve insan kendi varlığını asla yansıma olmadan göremiyor ne hayret edilecek şey..Ben der ben der ama o ruhu kendi varlığını bir kere bile kendi varlığı dediği gözleriyle tümden görmedi..Hem şu göz nedir ki görsün..Her bir varlık tek tek ancak başka bir varlığa bakarak kendi varlıkları dediklerini görebiliyorlar..Her bir varlık..tek tek..ancak başka bir varlığa bakarak..kendi varlıkları dediklerini..görebiliyorlar..(Yansıma-Suret-İlmi Suret-Kendilerini Göremiyorlar Sırrı)...

VARLIK kelimesi de ne acayip..Benim varlığım bu ellerim gözlerim vücudum ve göremesem de yine ruhum..O ruhu da ancak yine başka bir varlık haber verdi bana..Öyle bir varlık ki Tekti..hala da Tek..Bilinmek istedi..Ve kendisini bilecek bir varlık yarattı..Kendi varlığından şüphesiz..Başka bir varlık yoktu..Olan da O'nun varından.. Başka yaratıcı olan yoktu..Yok ki.. Denildiği gibi o Tektir..Bir dir..Ve bilinmek istedi..Ruhundan üfledi...O'nu bilecek bir ruh...Hala da O tanınmak istenenin varlığından başka bir varlıktan alamaz o başka bir varlık kendi varlığım dediğini...Her varlık ancak O'na ait..O'ndan...Ne varsa Tek sahip..Tek yaratıcı...Bilinmek istedi..Tek olan ruhundan üfledi.. Varından var etti...'Ol!' dedi...oldu...

Allah'ı idrak, O'nun idrak edilemeyeceğini idraktir...
Hz Ebubekir Sıdk r.a.

***

De ki: " Şüphesiz benim namazım, ibadetlerim, dirimim ve ölümüm alemlerin Rabbi olan Allah'ındır."

enam 162