Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Elhamdülillah!

Şeyh Ali Harzani şöyle söyledi: Abdulkadir Geylani hz.leri bana şöyle buyurdu: "Cehennem meleği Malik'e sordum. Senin elinde benim müridlerimden birisi bulunur mu? Malik "Hayır, Allah c.c adına" dedi." Sonra Şeyh devam etti: "Benim elim müridlerim üzerinde yer üzerindeki sema gibidir. Şayet ben tamamen iyi bir halde iken, müridlerimden bir tanesi bile halinden tam hoşnut değilse, ayaklarım Rabbimin huzurundan beni ve tüm müridlerimi cennete taşıyana dek ayrılmaz!"

Şeyh Abdülkadir Geylani hz.lerine "Senden ders almamış, senin elinden hırka giymemişlerden hangilerine Kadiri dersin" diye sorduklarında, Şeyh şöyle buyurdu: "Her kim benim ismimle isimlenirse (sorulduğunda kendini Kadiri olarak tanıtırsa), yada bana bir yakınlık hissederse, yönü cezaya müstehak bile olsa, Allah O kişiyi kabul buyurur, zira O benim takipçilerim arasındadır."