Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Aşk'ın Şeriatı (Devam)

Aşkım, ab-ı zülalden daha latif ve paktir.
*Bana aşk ile oynamak helaldir.
Başka aşıkların aşkı halden hale inkılap eder.
Benim aşkım ve benim maşukumun
ise zeval ve intikali yoktur.

[Hz Mevlana (r.a.)/ Rubailer'den]


Sevgilimden başkasıyla hembezm olmama rağmen vallahi gönlümde ondan başka hiçbir kimsenin aşk ateşi yoktur. Güneş batınca karanlıkta kalan, güneş yerine kandil yakmaz mı?..

[Hz Mevlana (r.a.)/ Rubailer'den]

(( Geylani hazretleri böyle bir şeyi hiç söylemez. Sadece bilinmesi için dile getirdim. Allah korusun yanlış anlaşılmaktan. Selam olsun.))


Ayın güzelliği biraz onun yüzüne benzer. O melek huyluyu biraz andırır... Hayır...Hayır!...Nereden nereye?.. Ay kim oluyor? Canım ona kurban olsun; ona benzeyen varsa ancak kendisidir...

[Hz Mevlana (r.a.)/ Rubailer'den]

((..Bana aşk ile oynamak helaldir..))


((Şöyle bir hadis var: Peygamber Sallâllahu Aleyhi Vessellem “ Sa’d,çok kıskançtır, ben Sa’d’dan daha kıskancım, Allah ise benden de kıskançtır. Kıskançlıgından dolayı görünür, görünmez bütün kötülükleri haram etmiştir“ buyurdu.

Onun için Sadece "..oynamak.." buyurdu Hazret yukarıda...Yoksa hadiste de şer-i manada (mutlak) Haram denmedi...Sevgilim'le oynamak demedi yani, Aşk ile oynamak dendi..

Şu örnekte asıl >>O'nun (c.c.)<< oynadığını şöyle ifade ettiği gibi :))

O ne akıl almaz işler yapar, ne nakışlar, ne san'at eserleri ortaya koyar. Şekillerde, süretlerde görünür, ama kendisi can yolundan kaçar gider.

Sen onu göklerde ararsın, ay gibi suyun üstüne düşer, orada parıl parıl parlar. Sen onu bulabilmek için suya girersin. Bu defa o gökyüzüne kaçar.

Sen onu mekansızlık aleminden ararsın, o izini sana mekan aleminde gösterir. Mekan aleminde aramaya çalışırsın, o mekansızlık alemine kaçıverir.!

HZ.Mevlana Celaleddin Rumi (K.S.)

(("Benim aşkım ve benim maşukumun ise zeval ve intikali yoktur."

Aşkım ve Maşuk'umun intikali yoktur demesindeki inceliğine bakınız...

Selam olsun..))