Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Tasavvuf/Neyzen Tevfik/Behlül'ler

Sonra, (Behlüllerden olan o şahıs) beni tanık tutarak şöyle dedi: Delikanlı ! Doğru söylemiyor muyum? Ben de 'evet, doğru söylüyorsun' dedim. Sonra yanına oturdum. Gülmeye başladı ve dedi ki: 'Ey insanlar! Korkmuş arkalar birbirine yellenir. Bu delikanlı benim gibi bir korkmuş!

[Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)/ Fütuhat-ı Mekkiye II-264]

***


Ey kardeşim! Felsefeydi, Hintliydi, Hümanistti, Nihilistti, Deistti, Ateistti, şöyleydi böyleydi, şöyleler böyleler, şöyleyim böyleyim, amaydı, şuydu, buydu, İnsanlıktı, Sevgiydi, Birlikti, Teklikti, Hiçlikti, Sendi, Bendi, Oydu, Buydu, Değildi, Öyleydi, Böyleydi,Enerjiydi,Sinerjiydi, Özgür düşünceydi, Mutaassıbtı, Şutaassıptı, olurdu, olmazdı, filandi falandi ! İlla Allah ! Karıştırma Behlüllerle !...

***

sahne-i ömrümden nefs-i emmâreye hitâbım:
[hayat sahnemden beni kötülüğe sevkeden nefsime sözlerimdir]

âlemin bağ-zârını sikeyim!
[dünyanın bahçelerini sikeyim]
sünbül ü verd ü hârını sikeyim!
[sünbülü de, gülü de, dikeni de sikeyim]
andelîb-i nizârını sikeyim!
[bitkin ve yorgun bülbülü sikeyim]
hâsılı: nev-bahârını sikeyim!
[özetle, ilkbaharını sikeyim]

bana yoktur, lüzûmu gülşeninin,
[bana lazım değil gül bahçen]
şeb-i târık ü rûz-ı ruşeninin,
[ne karanlık gecen gerek, ne de parlak günün]
ne gulâmının ne de zenninin,
[ne erkeğin, ne de kadının]
hepsinin ta: mezarını sikeyim!

ağlamam ben, ben erkeğim erkek,
hayli güçtür bana cefa etmek,
minnet etmem bu ömre be felek!
atını al! tımarını sikeyim!

güççedir. bu fakiri aldatmak.
yüzdürüp, sonra kündeden atmak,
gözünü aç da sen bana bir bak!
ben senin i'tibârını sikeyim!

saki-i mahruyûna sıçayım,
[ay yüzlü sakine sıçayım]
gülünün reng ü buyûna sıçayım!
[gülün rengine de kokusuna da sıçayım]
mutrîbin hay ve huyuna sıçayım,
[şarkıcının hay ve huyuna sıçayım]
sâgar-ı neşvedarını sikeyim!
[keyif veren o kadehi sikeyim]

yok safası hezâr-ı dem-gerinin,
[gönül aldatan bülbülün sefası yok]
gülistanda, şükûfe-i terinin,
[gül bahçesindeki taze çiçeklerin]
bezm-i sahbâ-yı ruh-perverinin,
[ruha ferahlık veren içki meclisinin]
neşvesiyle hümârını sikeyim!
[zevkini de, başağrısını da sikeyim]

feleğin uğradımsa vartasına,
[kader beni boka batırdıysa]
sıçayım ağzının ta ortasına,
bunu yazsın! cihan da hartasına,
[bunu yazsın dünya haritasına]
kıta'at ü bihârını sikeyim!
[karalarını ve denizlerini sikeyim]

[Neyzen Tevfik]

***

“sanmayın ustalıkla sarf ederim sanatımı, ney elimde suyu durmuş kuru
musluk gibidir. içki meclislerinde sarhoşların saza vurgun oluşu, nazarımda
su içen eşeğe ıslık gibidir.”

[Neyzen Tevfik]

***

http://jonasclean.blogspot.com/2009/03/aziz-dostum-sen-yuzunu-hakka-cevir-halk.html

***

Felsefemde yok ötem, çünkü sırr-ı vâhidim. Cem-i kesrette yekûnen sıfır-ı mutlak olmuşum. Yokluğumla âşikârım, ehl-i beyt'e âidim. Secdemin şeklindeki ism-i Muhammed’e şâhidim.

[Neyzen Tevfik]

***

Ancak Rabbinin rahmetle yarğıladığı kimseler başka. Onun içindir ki,
onları yarattı. Ve Rabbinin "Andolsun ki cehennemi cinlerden ve
insanlardan tamamen dolduracağım" sözü böylece tamam oldu.

[Hud/119]

***

«Yavrucuğum! Haberin olsun ki, yaptığın (İyilik veya Kötülük) bir hardal tanesi
ağırlığınca olsa da, bir kaya içinde veya göklerde, yahut yerin dibinde
gizlense, Allah onu getirir, mizanına kor. Çünkü Allah en ince şeyleri
bilir, her şeyden haberdardır.»

[Lokman/16]

***

"Hakikatı insanların ölçüleriyle değil; insanları hakikatın ölçüleriyle tanı."

[Hz Ali (k.v.)]