Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Zikir (Devam..) (Nasıl Zikretmeliyiz)

Bazen ses çıkmadan dilini damağına değdirerek yavaş yavaş zikret...Bazen kalbinle bazen usulca sesli ...Bazen de öyle seri zikret ki sessiz, dilin damağına vura vura "AllahAllahAllahAllahAllahAllahAllah" diye..nefsin geçit bulamasın zihnine kalbine..

Unuttuğunda zikret..hatırladığında zikret...Bazen bilirsen sade hatırlamanın kendisi bizzat O'nun seni zikretmesi...Mesela Tespihle ki kalbine geçer tespihten o devamlılık; öyle ki başka bir şeye daldığında kendini tespih çekiyor bulursun..Bi süre sonra hatta bakmışsın kalbin öyle olmuş...Bazı kalıbınla, bazı Ruhunla, bazı muhabbetinle, bazı ilminle, bazı sevginle... Şüphesiz onların hepsi de Onun; ve seni Zikri...Buyurmadı mı "...Beni anın, ben de sizi anayım..."

"...Allah'a hamd olsun ki... bunu bize hidayet eyledi... Eğer Allah bize hidayet etmeyeydi, biz yolunu bulamazdık. Rabbimizin resulleri hakkı getirdi..." [Araf/43]

***

Cabir (r.a.) anlatıyor:

Rasulullah (s.a.s.) şöyle buyurdu:

"Ey insanlar, Allah Teâlâ'nın meleklerinden birtakım birlik­leri vardır. Bunlar, yeryüzüne inip zikir meclislerinde dururlar. Cennet bahçelerinde otlayınız!"

Ashab:

-Cennet bahçeleri nerededir? diye sordular.

Rasulullah (s.a.s.):

"Zikir meclisleridir. Sabah veya akşam Allah'ı zikretmeye gidiniz ve devamlı Allah'ı kendi kendinize zikrediniz. Kim Allah katındaki derecesini öğrenmeyi severse, Allah'ın kendi yanın­daki derecesine baksın. Şübhesiz ki Allah kula, kulun kendisine verdiği değeri verir." buyurdu.

(s.a.v.)

Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

Allah Azze ve Celle buyuruyor ki:

“Ben kulumun bana olan zannının yanındayım. Beni zikrettiği zaman da ben onunla beraberim. O beni gönlünden zikrederse, onu gönlümden zikrederim. Cemaat arasında zikrederse, onu o cemaatten daha hayırlı bir cemaat arasında zikrederim. Bana bir karış yaklaşırsa; ben ona bir arşın yaklaşırım. O bana bir arşın yaklaşırsa; ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse, ben ona koşarak gelirim.”

***

Zikir:
l- Kalben
2- Suren
3- Fiilen.
l- Kalben, esmayı sükûn ve huzur içinde dil ile
zikirle elde
edilir.
2- Sırren, Esmada erimektir...
3- Fiilen, ki en kıymetli zikirdir. Bu zikir Allah'ın emirlerinde gizlidir. Resulün sünnetlerinde yaptığı hareketlerde görünür...Zekât, sadaka el Rezzak esmasını Fiilen zikirdir. Merhamet ve şefkat; El Rahim, El Rahman esmalarının fiili zikridir.
Muzır diye telâkki ettiğimiz hayvanlara bile şefkat ve merhamet şâmildir. Resulü Ekrem fiili zikrin tam kendisi idi. Ahlâkı ve bütün sünnetleriyle... Bu zikre giren büyük bir tahdidat altındadır. Resul'e abdestli bulunmak, yerde yatmak, Teheccüd namazı kılmak, misvak kullanmak farzdı. Fiili zikir olmasa diğerleri bir şey ifade etmez. Namaz da bir zikirdir. Miraca gitmektir, ibadet bundan dolayı farzdır. "Farz" demek mecburi demek değildir. Hak'ka yanaşmak için muhakkak şarttır. Hak'ka yanaşmanın edebidir, usulüdür bunsuz olmaz demektir.

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)