Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Tasavvuf/ Hakk

Hak ne demektir ya ki, başkalaşmasıyla oyuncu olsun?...Bildirmemesiyle anla İlimsizin noksanlığını da, bırakıver, selametle bir kenara ko..Sen Hakk'ı, Kemali ile Hak olarak, hele bir Noksanlıkta seyret...

***

Resulullah (s.a.v) Efendimiz Allah-u Teala`dan naklen anlatıyor; ` Allah-u Teala şöyle buyurdu; ` Ey ademoğlu hasta oldum, ziyaretime gelmedin.` Ademoğlu sordu; `Ya Rabbi sen alemlerin Rabbisin... Seni nasıl ziyaret edeyim?` Allah-u Teala buyurdu; `Bilmiyor musun? Falan kulum hasta oldu... Ama sen onu ziyaret etmedin. Eğer onu ziyaret etseydin Beni yanında bulacaktın`... Allah-u Teala devamla buyurdu; ` Ey Ademoğlu, senden yemekle doyurulmamı istedim, ama sen Beni doyurmadın`. Ademoğlu sordu; `Ya Rabbi seni yemekle nasıl doyurayım? Sen alemlerin Rabbisin`. Allah-u Teala anlattı; `Falan kulum senden yemek istedi. Ama ona yedirmedin. Bilemedin mi? Ona yedirseydin Beni yanında bulacaktın`. Allah-u Teala devamla buyurdu; ` Ey Ademoğlu, senden su istedim, ama vermedin`. Ademoğlu sordu; `Ya Rabbi sana nasıl su vereyim? Sen Alemlerin Rabbisin`. Allah-u Teala anlattı; `Falan kulum senden su istedi, vermedin. Ona su verseydin Beni yanında bulacaktın... Bunu da mı anlayamadın?`