Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Sabr / Tasavvuf (Devam) "...Ruhtur da, değil melekçe..."

De ki: "Ey inanan kullarım, çekinin Rabbinizden; Bu dünyada iyilik edenler için bir güzellik vardır. Ve Allah'ın arzı geniştir. Ama sabredenlere ecirleri hesapsız ödenir."

Zümer 10

(Ya'kub) Dedi ki: «Ben hüznümü, kederimi ancak Allah'a şikayet ederim ve Allah tarafından sizin bilmediğiniz şeyleri de bilirim.»

YÛSUF 86

Sabır, yardımı çağırır; insanı yükseltir, insanı aziz kılar. Hak'la aranıza duran vasıtaları atınız. Vasıtalara dalmak bir hevestir. Şahı, sultanı, zenginliği ve azizliği bırakınız. Bu sıfatların hepsi Hakk'a aittir. Allah'ım, seninle sabır istiyoruz. Takva ver. Yeterlik ihsan eyle. Herşeyi atıp seninle olmayı nasib eyle. Aramızdaki perdeyi kaldır.

Abdulkadir Geylani (r.a.)

Sabretme veya durumu Allah’a şikayet etme arasında aslında bir çelişki yoktur. Eyyüb, gösterdiği sabırla Allah’ın kudretine, yapabilirliğine direnmemiştir, Allah, bu özelliği sebebiyle de Eyyub’a önce sıhhatini sonra ailesini ve onlarla birlikte (elinden çıkanların) benzerini verdi.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)

Herkes dünyada oldukça dert ve elemden kurtulamaz. Sen, o dert ve elemden cezâ ve korku da mısın; yoksa sabr-ı cemîlde misin? Yâhûd dert içinde dermânı gece karanlığında gün bulanlar gibi sen de günü buldun mu? Hasta gönlün sağ; yediğin yürekte yağ olup her dağ üstü bâğ oldu mu?

Niyâzî-i Mısrî (k.s.)


ben dert ile ah ederdim
derdim bana derman imiş
ister idim hasret ile
dost yanımda pinhan* imiş

Yunus Emre (k.s.)

Pinhan: Saklı, gizli.


"...Senden Sana sığınırım..."

s.a.v.


"...Ruhtur da, değil melekçe..."

Abdûlkerîm Ceylî (k.s.)


http://www.facebook.com/notes/yunus-%C3%A7%C3%B6mlek/e%C5%9Fsiz-bir-tek-hu-o/462558367631



http://www.facebook.com/notes/yunus-%C3%A7%C3%B6mlek/firavun-olmasayd%C4%B1-musa-olmazd%C4%B1/499326282631


Şimdi O, bizim İnancımızmıymış onlara göre ? Peh !