Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

//Ya ben söylemeyim de öleyim mi?

Bak İbn-i arabi hazretleri ne diyor..

...Allahı tanıyan biri nasıl ona ibadet eder, hayret ediyorum? ibadet eden rabbi hakkında kötü zan besler, günah işleyen rabbi hakkında iyi zan besler. ibadet nura götürür, günah ise atese götürür. Nur atesten daha yakıcıdır.

Muhyiddın ibn Arabi (r.a.)

İlk önce İbadet ne demektir onu bilmelisin..

"Göklerde ve yerde olanların hepsi, ister istemez Allah'a secde ederler" (Ra'd: 15)

Bu sırra değinen pek çok ayetten sadece bunu ele alalım..Bak isteyerek ya da istemeyerek "secde" eder diyor. Yani demek ki İbadet kurana göre sadece namazdaki secde değimiş! evet.. Bu arada O halde dikkat ettiysen namazdaki "secde" bundan nasıl ayrı oluyor?..Çünkü ister istemez "secde eder" deniliyor..Yani sen şöyle desen "ben sizin bildiğiniz gibi secde etmiyorum ama siz bilmiyorsunuz aslında ben de secde ediyorum!" bu sözünde yanılmış olursun. Nedeni de şu ki "Sen bu ayrım yaptığın sözünün hakikatine göre istesen de istemesen ha öle ha böyle mutlaka secde ediyorsun!" Böylece bunu bizim alnımızla yaptığımız secdeden ayrı tutman manasız oluyor..ve kendi sözünde gerçeğinle çelişmiş oluyorsun. Yani ibadetinin tam olduğunu söylemeye çalışsan da bak görülüyor ki ibadetin eksikmiş!..İbadet etmiyormuşsun aslında.. Nasıl oluyor peki?

Sen, kötünün ve iyinin , yani "alemdeki her varlığın her başka bir varlığı "hayra" ve "doğru"ya eriştirebildiklerinin farkındayken" ! Nasıl oluyor da sen bunlardan ayrı bir üslupta böyle hepsinin üstünde onları inkar ederek konuşabiliyorsun ? Yani demem o ki senin (ya da benzerlerinin) kendini diğerlerinden ayrı kılmanıza sebep olan bu üstünlük nedir ? Bu üstünlük hakkını sen nereden buluyorsun ? Bu bize idrak ettirmeye çalıştığın hakikati bildiğin halde!

Bak ben bir üstünlük göstermiyorum sana sadece bilgi olarak soruyorum ; madem sen bu dediğinin kastettiğinin farkındasın! o halde sen neye dayanarak kendini alemdeki diğer bir varlıktan bu açıdan üstün görebiliyorsun? Senin ayrılığın nasıl oluyor bu ortaklıkta ?

Ya da böyle bi ortaklık nasıl oluyor?

Sen de topraktan ve bu alemden yaratılmadın mı ?

Ruhundan kaynaklı bir üstünlükse..Senin ruhun Alemlerin tek ve bir olmayan başka bir tanrısı var da ondan mı geliyor ?

Bunlar kendini hayırlı olarak diğerlerinden ayırman sebebiyle alemin varlığından benliğine gelen sorulardır...Ve inanıyorum sen bu soruları kibrini aşarak ölmeden önce güzelce cevaplandırıp karşılık vereceksin..İnşaAllah..

"Göklerde ve yerde olanların hepsi, ister istemez Allah'a secde ederler" (Ra'd: 15)

Bu arada baştaki söze biraz daha dikkatli bakmalısın..Çok çok dikkatli bakmalısın..Sevgiyle bakmalısın..Secdeyle bakmalısın..Yoksa şeytan gibi Allah'ı ve emrini istemeyip boş bir kibirle ömrünü toprakla!, alemle! üstünlük yarışında harcayabilirsin..Halbu ki senin bir ruhun vardır...Alemlerin çok özel bir ve tek olan rabbi vardır..O'na isteyerek secde etmen duasıyla...