Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Rabbi Has/ Firavun'un ve Putların Mazhariyetleri...

Allah'ın El-Mudıll (Delalette bırakan) İsmine "Mazhar" (Bir şeyin ortaya çıktığı, göründüğü yer veya kimse -dolayısıyla sınırlı-*)olmuş Firavun, Allah'ın El-Hâdî (Doğruya eriştiren) İsmine Mazhar olmuş bir Mümin için ancak bir İmtihan (Tecrübe) ve Nihayetinde bir İbrettir. Putlar da El-Mudıll İsmine birer Mazhardırlar*. Fakat Firavun gibi kendilerine bir Hayır (İyilik) ulaştırma imkanları yoktu. Çünkü Hayy (Hayat sahibi-Diri) İsmi sıfatına sahip değildirler. Ve ki " Alim "..

Firavun "Mütekebbir" (Çok büyük ve azamet, gösteriş sâhibi, ulu ) İsmine de Mazhar idi. Fakat bu İsim'de de kendine bir Hayır ulaşamadı. Çünkü bu Mazhariyetini Allah'dan değil Nefsinden (Zan/Rabbi Has) yaşıyordu. Eğer bu İsmi kendi varlığında bir nimet olarak yaşasaydı ve zulmetmese (Aşağılamasa)idi Yücelerden olurdu. Yücelik, "Yalnız" bir Mütekebbirliğin sonucudur. Yüce olan başkalarının kusurlarıyla büyük değildir (büyüklenmez). Ve ki başka bir şeyi ezmek veya kıyas yolu ile hissetmez " Mütekebbir'i" ...

Büyüklüğünü Öz varlığından alır.. Bir ispat derdinde de değildir. Hür'dür..


* ( Sınırlı olmayan Tecelli Alem'de yine sınırlı olsa da, Alemden de Aşkın olarak mevcuttur. Çünkü anlaşıldı ki Alem'in varlığı da Kudret'i veya İlm'i gerektirir. O Kudret ve İlim Karıncada, Sende, veya Alem de Aynıdır. Bu varlıklarda ve varlıklarla olan Dağılımı farklıdır. Toplamda bakınca ise hiçbirşeye Kayıtlanmaz. Ne kadar "Alem buna sahiptir" dense (görülse)de değildir. Çünkü aslında Alem'in (görünen varlıkların toplamının) Varoluşunu sağlayan ve koruyan Kudrettir işaret olunan. Toplamda görülende görünmeyen (bilinen, fakat tecellisi görünen hiçbir varlıkda kayıtlanamayan) Kaynak. )

***

http://jonasclean.blogspot.com/2009/12/seyh-ebu-hasan-harakani-ks.html