Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Hallacı Mansur/ Tasavvuf

Dostum, hiç bir şekilde zulmetti denemez. Misafirin misafiri ağırlaması gibi bana bir kadeh sundu. (beni davet etti, sonra misafirin misafire yaptığı gibi beni selamladı.) Kadeh devretmeye başlayınca (canıma kıymak için), bir yaygı, bir de kılıç istedi. Temmuz sıcağında, ejderha ile birlikte yıllanmış şarab içen böyle olur!

Hüseyn b. (Hallac) Mansur (k.s.)

Gafil gafil kasılan Kafir'e.. Ben Aşk sarhoşuyum diye nara atana!..


Görünce O'nu..

Söyleyen dillerin söylemez olur..

O'ndan Korkmak en akıllıca olandır..

Kendisinin tavsiye ettiği üzere...


Rahatın gerçekten bozulduğu gün ne hayat ne de sen sana yardım edebilirsin... Bu da geçer elbet.. Fakat Gafletle atlatılamıyacak sosyal veya psikolojik olmayan bir rahat bozulmasından bahsediyorum... Ve O hep Haklıdır... Çocuk gibi değil..


Rabbimiz. Çıkar bizi oradan. Eğer döner (aynısını yapar) isek, muhakkak biz zâlimleriz.

Müminün 107


kâlahseû (kâle ıhseû): kalın dedi

fî-hâ: orada

ve lâ tukellimû-ni: ve benimle konuşmayın, bana söylemeyin

Müminün 108


"İnsanın bir hedefe ihtiyacı vardır ve hiç istememektense hiçliği istemeyi tercih eder. Anlaşılıyor muyum?... Beni anladınız mı?"

Nietzsche


O'nu sevmek O'nu gerçekten sevmektir.. Başka bir yol vardır zannediyorsun akşamdan kalmaklığa... Ne büyük Gaflet !


Seven sevdiğinin sevgisini kaybetmemek için korkabilir. Sevdiğinin Takdirine ise razı bulunur. Kendi haline uyup da bir iş işleyemez. Bak "Sevgi oldum ben!" diyenin haline, Sevgi ve diğer Sıfatlarının sahibi Dost Zat'dan haberi nice!...


Ya Erhamurrahimin!...


O'ndan Korkmak en akıllıca olandır..

Kendisinin tavsiye ettiği üzere...