Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Tasavvuf Kitapları/Sözler (Devam)

Büyüklerin Sözleri ve Eserleri okunurken Allah'tan nasıl Emin olunmazsa öylece emin olmamak gerekdir. Onların sözleri Gazete gibi herhangi bir Kitap gibi okunursa sadece Edebsizliği artırmış olursun. Zahirde çok açık bir manaya, daha önce öğrendiğin bir şeye işaret olunduğunu görsen de sanki hiçbir şey bilmiyorsun ve anlamamışsın gibi bir kırıklık hissetmeli, göz tekrar tekrar satırlarda gezinmeli. Mutlaka sanki anlaşılandan daha derin bir mana gösterilmiştir düşüncesi, Edebi bulunmalı sende. Öyle olmadığı açık olsa bile, böyle dikkatli bir edeple okunmalı...


Alim midir ol ilmine layık ameli yok
Cahil midir ol satar aşka iki cihani

Eşrefoğlu Rumi (k.s.)


"...İyi bilin ki, Allâh'ı âciz bırakamazsınız..."

Tevbe 2


Ey İman edenler! Sizi acı bir azabdan kurtaracak ticareti size göstereyim mi?

Saff 10


Alim midir ol ilmine layık ameli yok
Cahil midir ol satar aşka iki cihani

Eşrefoğlu Rumi (k.s.)


O ki, bütün din anlayışlarına üstün kılmak için Rasûlünü Hak - hakikat olarak ve Hak Din (mutlak sistem ve Sünnetullâh bilgisi) ile irsâl etti! Velev ki şirk koşanlar hoşlanmasa!

Saff 9


Bunun üzerine Firavun: “Soylular!” dedi, “Ben sizin için benden başka bir ilah bilmiyorum! Bunun içindir ki, sen ey Haman, benim için (tuğla) ocağını tutuştur,
balçığı pisir ve bana öyle yüksek bir kule yap ki, çıkıp Musa'nın şu tanrısını bir göreyim! Çünkü ben o'nun şu onmaz yalancılardan biri olduğunu sanıyorum!”

{Kasas 38}


“Hocaya gittik”, diyen talebelere şaşarım.
Biliyor musunuz ki ben hiçbir kimseyi üstad edinmedim.
Çünkü mübarek ve müteal olan Allah benim üstadımdır.
Bütün pirlere de hürmetim vardır.

Şeyh Ebu Hasan Harakani (k.s.)


Bizim başımızda başka bir himmet, başka bir iş vardır.
Bizim güzel sevgilimiz, başka güzellere benzemeyen bambaşka bir güzel.

Mevlânâ Celaleddin-î Rûmî (k.s.)


Ey Niyazi mürşid istersen bu yolda aşka uy,
Enbiya vü evliyaye aşk oluptur rehnüma.

Niyazi Mısri (k.s.)


“Allah’a karşı bu muhabbet, ilim neticesidir. Saçma sapan biri, böyle bir taht üzerine nasıl oturur.”

Mevlânâ Celaleddin-î Rûmî (k.s.)


“...Şimdi bana kendinden bir fazilet, bir üstünlük veriyorsun. Ben onu söylemiyorum...”

Şems-i Tebrizi (k.s.)