Robot olan şu Bilgisayarın senden farkını düşünsene bi. İçinde bunca canlılık olmasına rağmen hiç bitanesinin bile farkında mı? Şu Bilgisayar için kıyl-u kal'dir söylediğim. Anlayışlı olan için bir acip Hal.. Bilen için ise Hakk hiç şüphesiz; söylenen de.. söyleten de... söyleyen de...
Alim'dir O'nun Zat-i Sıfatı.. Hal ki yine Bilmeden yoktur... Halden geç de, şimdi bu İlim bu Bilmek bu Alimlik ne demek öyle bak bir...
Önce bi Ariflik Hallerini bırak da.. Bil.. ne deniyor.. basar Kafan Bilince, hiç şüphesiz..
Kibir Ucb aramak bu İlimde, Can çekişmelerdir...
"...Allah'a "Âlim" denir. " Arif " denilmesi caiz değildir.
ilmin kendisinde vaaz edilmesi gerekli olan makamda marifeti kullanan şahıslar, Verasat-ı Nebevide tahkik sahibi olsaydılar o makama ilim ve makam sahibine de Âlim ismini verirlerdi. Böylece onlar, adâb-ı ilâhiye ile hareket etmiş olurlardı..."
Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)
Kulları arasından ancak âlimler gereğince Allah'tan korkar
Fatır 28
Allah katında en değerliniz, O'na karşı gelmekten en çok sakınanızdır
Hucurat 13
"...Ey insanlar!. Allah ve Rasûlü'nün bizler hakkında kullandıkları ismi niçin değiştirip yerine Arif diyorsunuz? Bu yaptığınız, nefsin yaratılışında asi olan muhalefet etme özelliğinden peyda olmaktadır..."
Muhyiddin ibn Arabi (r.a.)
Ruhundan üfleseydi, bu Bilgisayar da üzerindeki Canlılıktan Haberdar olmaya başlardı. Fakat Alim Kendisinden ne kadar bildirir de bilirse o kadar Alim olurdu. Sana Bildirdi Bilmen gereken herşeyi de, Ondan bir Ruh olarak sen ne kadar Bildin Üzerinde dönen bu Canlılıktan O'nu. Yoksa sen Ondan bir Ruh değilsin de Bilgisayar mısın, Robot musun. Bitki, Böcek, Maymun musun? Bir şey olduğunu Bildiğine göre, Farkın nedir O'nun Tekliğinde senin ve O'nun, Bildin mi?...
Hırs atını yıldızlara doğru sürmüşsün, onlara dair bilgiler elde ediyor, mesafeler ölçüyor, yeni yeni yıldızlar keşfediyorsun da, kendini keşfedemiyorsun. Meleklerin secde ettikleri adamı tanımıyorsun...
(Mesnevi, c,1,s 540)
Allah’ın yaratıcısı olduğunu bilip de
Hayrete düşmeyen kimsenin durumu cahilliğine kanıttır
Allah’ı Allah’tan başkası bilemez agah olunuz!
Bilinçli olan gafil gibi değildir.
İdrakten acizliği idrak bir bilgidir
Akıl sahiplerindeki hüküm de böyledir
O öyle bir ilahtır ki övgüleri sayılamaz
O münezzehtir, O'nun için örnekler vermeye kalkma!
Muhyiddin ibn Arabi (r.a.)