Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

"Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti"

İşte gör ! Sen kendi kendini bile O'nun halifesi olman sebebiyle ya iyiye götürür ya saptırırsın !

Çünkü "İnsan" sın !

Ne zaman ki "İnsan"lığın hakikatini bilerek doğruyu yanlışı O'na teslim ettin ! benliğinden buyurmadın ! işte ancak o zaman sen Allah'a döndün ve başkasından ve kendinden "Hür" sün !

Çünkü halifesisin !

Bilsen de bilmesen de, farkında olsan da olmasan da ya kendini ya başkasını hayra ve şerre yönlendiriyorsun !

Aslında doğruyu yanlışı tam bilemeyeceğimizden ve görürsün kendimize bile bi hayrımız olmadığından ! yalnızca Allah'ı göstermeli insan ama nerede o " ben ! ben ! " demekten kurtuluş !

***

Ey Allah'ım ! Birini delalete düşürmekten veya delalete düşürülmekten ,birini yanıltmaktan veya birinin beni yanıltmasından , birine zulmetmekten veya birinin bana zulmetmesinden cahilce davranmaktan veya birinin bana cahilce davranmasından sana sığınırım.

s.a.v.

Ebu Davud Edeb 103;Tirmizi Daavat 34;İbn Mace Dua 18