Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.) PAZAR Gece Duası (Amin)

Bismillahirrahmanirrahîym. İlahi! Sen her görünenin görünmezini kuşatan şahidsin. Her zahirin batınını bürüyensin. Bütün alınların secde ettiği, bütün yüzlerin döndüğü veçhinin nuru için, bütün gözlerin dikildiği nurun için senden beni, sırf sana has olan yoluna iletmeni istiyorum. Bir hidayet ki beni, senden başka her şeyden sana çevirsin. Ey mutlak O! Ve ben mukayyet O’yum. Ey O’ndan başka O olmayan! İlahi! Düşmanları kahretmek ve zalimleri ezmek senin şanındır. Kahır isimlerinin izzetinden bir yardım istiyorum ki, benim için kötülük dileyen herkesten beni korusun. Bu sayede kendi kendime yeteyim. Zorbalara güç yetireyim. Zalimlerin köklerini kazıyayım. Beni nefsime öyle malik kıl ki, beni her türlü kötü ahlaktan arındırsın, temizlesin. Beni sana hidayet ettir. Ey Hadi! Ki her şeyin dönüşü sanadır. Sen her şeyi kuşatmışsın. O, kulları üzerinde kahredici güce sahiptir. O, hikmet sahibidir, her şeyden haberdardır. 19 İlahi! Sen her nefisten öncesin, kadimsin. Her anlama ve hisse hakimsin. Takdir ettin, sonra kahredici gücünle hakim oldun, bildin ve takdir ettin. Kudret ve kahredicilik senindir. Yaratma ve emir yetkisi senin elindedir. Sen her şeyle berabersin, yakınlığın yakını ve mevlasısın. İhata ederek onu idare eden ve hidayet ettirensin. İlahi! Senin kahır isimlerinden yardım istiyorum ki kalbi ve bedeni kuvvetler onunla güçlensin. Ta ki benimle karşılaşan her kalp sahibi yenik ve mağlup olarak gerisin geri gitsin İlahi! Senden konuşan bir lisan, doğru söz, yaraşır bir anlayış, üstün bir sır, hakikate yatkın bir kalp, düşünen bir akıl, gören bir fikir, yerinde durmayan bir şevk, kurcalayan bir merak, yakıcı bir özlem istiyorum. Muktedir bir el, ezici bir kuvvet, mutmain bir nefis, sana itaat hususunda uysal organlar bahşet bana. Sana gelmek için beni kutsa, temizle, sana gelmekle beni rızıklandır. İlahi! Bana öyle bir kalp bahşet ki, onunla muhtaç olarak sana yöneleyim. Muhtaçlık ona öncülük etsin, özlem onu sürsün, iştiyak yoldaşı olsun, korku azığı olsun, yerinde durmayan bir tereddüt arkadaşı olsun. Ama da yakınlık ve bu kabul olsun. Yönelenlerin yakınlığı senin katındadır. İsteyenlerin arzularının sonu sendedir. İlahi! Üzerime sekine ve vakar indir. Büyüklenmekten ve kibirden beni uzak tut. Yönelmiş olarak kabul makamına beni yerleştir. Sözüme icabetle karşılık ver. Rabbim! Beni ariflerin yakınlığıyla kendine yakın kıl. Tabiat bağlarından temizle beni. Temizlenenlerden olmam için yerme(zem) kanının pıhtısını benden gider. Efendimiz Muhammed’e, ehlibeytine ve bütün ashabına salât et. Alemlerin rabbi olan Allah’a hamdolsun.