Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)/ Haller/İlim

Allah sana yardım etsin, bilmelisin ki: Sabitlik, menzilleri ortaya çıkarır. Kim sabit ise, gelişir ve hakikati üzere her göze görünür. Hareketin hızının verdiği kuşkuyu görmez misin? Bir şeye bakan, o şey hakkında onun bulunduğu hale aykırı hüküm verir. Böylece, genleşme hareketi hızlandırıldığında kordaki ateş ya da fitilin başındaki ateşin uzayan bir çizgi olduğunu iddia eder.Ya da hızla çevrildiğinde, havada bir ateş dairesi görür.Bunun nedeni, sabitliğin olmayışıdır. Menziller sabit olduğunda ise, içermiş oldukları ilahi ilimleri gösterirler.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


Allah ilmi sadece sevdiğine, hali sevdiğine ve sevmediğine verir. Çünkü ilim sabit, hal gidicidir.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


Hamd, şeyleri yokluktan ve yokluğun yokluğundan izhar eden Allah'adır.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)

Et-Telvin: Kulun hallerinde intikal edişi. Bir çoğuna göre bu eksik bir makamdır. Bize göre makamların en mükemmelidir. Kulun bu makamdaki hali yüce Allah'ın şu sözünde işaret ettiği hal gibidir: "Külle yevmin huve fi şe'n: O her gün yaratma halindedir."

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)

***

(İzahım:) Yani O yaratışında yarattıklarıyla hallenmez, ki çünkü OLan OLacak herşey zaten ilminde sabittir; OLmuş bitmiştir..Vusul bulmak isteyen kul için de bu ilimle Sabitlik esas olmalıdır ki haller geçer giderken kul o makamdan düşmesin, sabit olabilsin.. Hallenirken Aklı başında olmak..

***

Et-Temkin: Telvin halinde (Halden hale İntikal edişte/dönüşmede) "yerleşiklik" (Uyanıklık/Temkin/Sabitlik) kazanma demektir bize göre. Bazılarına göre ise vusul ehlinin halidir.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


http://jonasclean.blogspot.com/2009/10/la-tahzen-innallahe-meana.html


***

Korku Nefstendir. Hallerindendir..

***

http://jonasclean.blogspot.com/2009/11/ilim-sabit-hal-gidicidir.html

"...bu dünyada kendini bırakan herkes, bıraktığı ölçüde Allah’a dair bilgiden eksik kalır, kendisini herhangi bir an bırakmayanın derecesine ulaşamaz. Çünkü kendisini bıraktığında, pek çok nefesi geçirmiş, üzerindeki yükümlülük sorumluluğu...ndan habersiz kalmıştır. Bu yükümlülük, onun kendini birakmasıyla ilgilenmesini engeller. Dünya kendini birakma yeri degildir..."

Muhyiddin ibn Arabi (r.a.)


“Her kim…iyi olan işlerden yaparsa…” kötülüklerden arınarak ve güzelliklere bürünerek salih ameller işlerse “mümin olarak…” hakiki imanla inanmış biri olarak bunları gerçekleştirirse “korkmaz…” elde ettiği kemalattan bir şeyin eksilmesinden, bulunduğu mertebede asli istidadının gerektirdiği hakkının kısılmasından korkmaz.

[Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


Makam sahibi hüküm vermek isterse, bu inişin makamına tesir edeceğini bilmezse hale iner. Çünkü hüküm vermek hallere aittir. Kişi gerçek bir şeyhten bu makam sahibinin (İlim ve marifet makamı) bütün makamların sahibi olduğunu işittiğinde, onun hali değil ilmi artar. Çünkü kamil kişi, makamda yükseldiğinde hali eksilir. Müşahede Haktan başka'yı görmekten alıkoyduğu gibi, makam da halleri giderir.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


***

Şimdi başa dönelim:

"...Allah sana yardım etsin, bilmelisin ki: Sabitlik, menzilleri ortaya çıkarır. Kim sabit ise, gelişir ve hakikati üzere her göze görünür. Hareketin hızının verdiği kuşkuyu görmez misin? Bir şeye bakan, o şey hakkında onun bulunduğu hale aykırı hüküm verir. Böylece, genleşme hareketi hızlandırıldığında kordaki ateş ya da fitilin başındaki ateşin uzayan bir çizgi olduğunu iddia eder.Ya da hızla çevrildiğinde, havada bir ateş dairesi görür.Bunun nedeni, sabitliğin olmayışıdır. Menziller sabit olduğunda ise, içermiş oldukları ilahi ilimleri gösterirler..."

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


http://jonasclean.blogspot.com/2010/04/acele-etme-zevkin-son-snrna-ulasmak.html