Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Sanat / Din (Devam)

Ne zaman bi Resim yapsam veya Müzik, gerçekten aslında hiç bir şey oluşturamadığıma Şahit oluyorum. Ne bu Yeteneği ne bu Elleri ne o Duyguları ve böyle gider bu. Ve Benim yaptığımı zannetiğim o Sanat'dan ne zaman başımı kaldirsam Hazırının ve Mükemmelinin içinde buluyorum. Uyuduğumda Rüyalarda Şahit olduğum Hakk da bu, Uyandığımda Şahit olduğum Hakk da bu, Hayal ettiğim de ki Hakk da bu. Ve Ben ancak bu Hakk sayesinde Sanatçı ismi alıyorum. Ve hepimiz de öylece, öyle Hakk bir Sanatçı'nın Eseriyiz ki O'na dönmüşüz Dil'e geliyoruz.

Başka bir İlah'ı olan varsa rica ediyorum izah etsin bana.


" Yoksa onların Allah'tan başka bir ilahları mı var ?..."

Tur 43

"...Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır."

Tur 43

"...Ruhunu şarkılarla beslemekten uzak dur
Zat'ın zat deryasına dal da
Gözlere açılmamış sırları gör
Ayrıca sırlar belirsizce gözükür
Manaların ruhlarıyla gizlenmiş olarak..."

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)

"...Ruhunu şarkılarla beslemekten uzak dur..."

Yoksa onlar Yobazlık olarak mı görüyor bunu ?

Zat Ehli olmayan ne Hakikati anlamıştır ne Şeriatı anlamıştır. Ne Gizli yi ne de Gizli nin gizlisini. Hatta daha bu manada ne kelime varsa.. Yol'da, ikisi aleyhine, veya sadece biri lehine, burun kıvıran görürsen, bil ki onun hiçbirşeyden haberi olmamıştır. Hatta Allah'ı o kişi veya kişiler veya şey ve şeyler olarak veya onlarda görmüş olsan bile.

Ve sen, Müşriklere de, Putlarına da Küfür etme. Hatta yapabiliyorsan Sev. Çünkü onlar aslında ne Put'dur, ne Müşrik'tir. Allah'ın Yonttuğu Taş, Toprak'dır onlar ! Bakarsın Ömer gibi Nehir Irmak fışkırır içlerinde. Hem Dışlarında İçlerinde sen Neyi onlarda arıyorsun ? İlmin varsa, gel O'nu O'nda bul !