Açıklamayabilir fakat hiçbirşeyi Sebebsiz yapmaz. Çünkü Yaşam'ın Manası Sıfatları, Hayat'ı ise Kendisidir. Ruhundan oldukları için, Ruhlar Tecellidir.. Nefes alanlar ise Ciğer'lerdir. Fiil ve Tecelli Farklıdır. Fiil Suret'de, Suret Tecellidedir. Yaşam Fiil'dedir. Sıfatları Zatındadır. Zatından, Sıfatıyla Aşikar, Tecellisiyle Settar'dır.
Zuhur eden, O Zat'dır. İhtiyaç'dan Münezzeh bir Zat olsa da, Tecelli etmesi Manasız veya Muhal görülemez.
Ettiği üzre de görülüyor ki insanları ihtiyaç içinde var etti. O, herşeyi bildiği için, Düşünmemiş, fakat onları ihtiyaç sahibi kıldığı için, Zulmetmemiş, arz ettikleri kadar İhtiyaçlarını gidermekte ve yol göstermektedir. Onları Melek yapmamış, Kendi halinde Hür kılmıştır. Büyüklenmek kendi aleyhlerinedir. Ölüm kadar tatlı bir nimet de yapmamıştır.
O Dostluk ve Sevginin Sebeb'i sorulamaz ve sorgulanamaz.
"...onlar sorgulanırlar."