Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Suret / İman / Akıl / Dua / Yokluk / La İlahe İllallah / İlim (Devam)

Ey İmandan Mahrum, burnu havada kişi.. O, senden Şehvetini Göstermeni istese, kendi kaldıracağı Sureti işaret edeceksin O'na. Oysa ki, O, senden oranın kalkıp kalkmadığını değil, Şehvetini Göstermeni istedi. Ey İmandan Mahrum ! Kibirli kişi ! Senin Aklın nerede ?

Göz, Acı'dan olmasa da Yaşlanır.

Düşüncelerin, Rüyaların filan varmış.. Sen'i İnkar ettiğinde, nasıl İspat edeceksin ?

Hafife aldığın kadar, Anlayamazsın..

İman ve Akıl, O'nun Nur İsminin Tecellilerindendir.

Melekler ve diğerleri İman dairesinde olup Şehadet Cihetiyle İmtihana dahil edilmezler.

İmansızlık Dua'ya mani kılınmamıştır. Bu yüzden Dua'dan Sorgu Hak olur.

“Onun varlığına baktım, bana benim yokluğumu gösterdi. Kendi yokluğuma baktım, bana kendini gösterdi. Bu halde üzüntü içinde kaldım. Derken hala var olan kalbe Haktan, “Varlığımı ikrar et”, diye nida geldi. O zaman dedim ki: “Senden başka senin varlığını kim ikrar edebilir? ‘Allah ikrar etti, kendisinden başka ilah olmadığını’ [AL-İ İMRAN 3:19] dememiş misin?”

Ebu Hasan Harakani Hazretleri (k.s.)
Feridüttin Attar - “Evliya Tezkireleri”

"La İalahe İllallah" sözünün doğru tercümesini arayan Sözün devamını Hatırlasın.

"...(Tevhit Mertebesinin) Sahibine, şayet isim verilmek istenirse, Abdu'l-Vahid [Bir'in kulu] denilir, sıfat verilmek istendiğinde ise Abdu'l-Ehad [Mutlak Bir'in kulu] denilir."

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)

http://www.kuranmeali.org/25/furkan_suresi/1.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx