Bu konuya tekrar bi dönelim istedim. Uykuda sen ve diğer herşey de Yok olmaktadır. O uykuyla bildiğin ve Şahit olduğun Yok, Yok'a ait ikinci bilgidir. Birincisi ise Doğmadan önceki Yok. Ki o Yok'da Mutlak değildir. Çünkü Yok Mutlak olsa idi sen ne doğabilirdin ne de o Yok'dan uyanabilirdin. Uyuduğunda Rüya'da kısa bir süre Var edilmen hariç beden maddesinde tamamen Yok olabildiğine göre, Madde diyebileceğin hiçbir şey de senin varlığında Mutlak bir hüküm sahibi olamaz. Ki doğmadan önce sen bir Maddede dahi bulunmuyordun. Babanın yediği portakal o Bedensel Varlığına aittir. Uykuda ise bedensel varlığın olduğu halde Yok olmaktasın. Bayıldığında o madde posa gibi yere dökülür. O halde demin söylendiği gibi, Madde'nin, senin esas varlığında bir hükmü yoktur. Sen doğduğunda üflendiğin gibi uyandığında da Bedeninde Var edilmektesin. Dolayısıyla sende Mutlak hüküm süren ancak ve ancak Var'ın ve Yok'un ötesinde bir güç olmalı ki bu O gücün Mutlak olduğunu apaçık gösterir. Çünkü seninki olduğu gibi bütün maddesel varlık da Yok olup Var olmaktadır. Tecelli, Zuhurat. Hatta enerji dahi. Geçen hafta yediğin elma ile bu hafta yediğin elma aynı elma değil. O elmadan gelen enerji de yok oldu gitti. Kısacası esas varlığın olan sen de Bilincin de Yok ve Var'a dahil olmayan tarafından Var edilmektedir. Doğduğunda olduğu gibi Uyandığında da tekrar Bedenine Üflenmektesin. İşte her türlü Var edişi gerçekleştiren Zat Madde dediğin herhangi şeyi de aynen uykuda Yok oluşundan sonra sabah uyanışınla Var edildiğin gibi, her an Var etmededir. O, herşey gibi Var olmayan ve herşey gibi Yok da olmayan Yok'un ve Var'ın üstünde Tecelli eden Zattır. Çünkü Var olan Yok olduğu gibi Yok olan da Var olmaktadır. Dolayısıyla bunları Yok eden ve Var eden bir güç hem Zorunlu varlıktır -çünkü bunlar var olmuştur- hem de Mutlak Varlıkdır. Var Yok olmaz mı Yok Var olmaz mı bu gece yatağa yattığında ve sabah kalktığında tekrar bir dikkatlice bak bakalım ne var ne yok. Sen bunu anlıyorsan bil ki gerçekten O'ndan başka bir Mutlak Yoktur. Varın Yokun ötesinde Mutlak. O'nu işte öylece Zikredesin. Yok'a Var'a takılmadan, bir var bir yok'a aldanmadan Yok'u Var'ı meydana getiren O Zat'a bende olasın. Bütün bu Var'ı Yok'la! O'nun yerine de bir şey koyma. Zaten koyamazsın! Esas Var'dan gayrıya gözün dalma! Böylece ak git. O'nun Zatını tercih etmekten başka çareler hep gelip geçicidir. Yorucudur. O'nun Zat'ı, bütün o Zuhuratından, Tecellilerinden, OLandan Yüce, sana ve herşeye Yeter'dir. Ve üstündür. Yeter ki ayakta uyuma da Diri ol! O'nunla Diri olmaya bak! O!nun Zat'ından gayrısı Yok olucudur.
Abdulkadir Geylani (r.a.)şöyle buyurdu:
"İrfan sahipleri, hep Allah’ın Zat’ı ile olmaktadırlar; sıfat ve isim tecellilerinin zuhuru olan geçici şeylere uymazlar."