Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Hz Muhammed s.a.v

Ben babam Ibrahim'in duasi, kardesim Isa'nin müjdesi ve annem Âmine'nin rüyasiyim. Annem bana hamile iken kendisinden bir nur çikip Sam'in kösklerini aydinlatmisti."

*

Resulullah (sav) buyurdular: "Peygamberlerden birini digerine üstün kilmayin."

*

Hz. Ibrahim a.s., neslinden gelecek olan Hz. Rasulullah s.a.v. için hep su duayi yapiyordu:

"Rabbim, zürriyetimden onlara senin ayetlerini okuyacak, kitabi ve hikmeti ögretecek, kendilerini temizleyecek bir peygamber gönder." (Bakara, 129)

Hz. Ibrahim'in zürriyetinden gelmesini istedigi peygamber, Efendimiz s.a.v. idi. Bunun için O'na "Bize kendinizden ve peygamberliginizin baslangicindan bahseder misiniz?" diye sorulunca su cevabi vermistir:

"Adem daha yaratilis çamuru içinde yogrulurken, Ümmü'l-Kitap'ta 'peygamberlerin sonuncusu' olarak ben yazilmistim (ve Melekût Âlemi'nde ilan edilip tanitilmistim).

*

Hz. Peygamber (sav) söyle buyurdular: "Kim Allah'tan baska ilah olmadigina Allah'in bir ve seriksiz olduguna ve Muhammed'in onun kulu ve Resulü (elçisi) olduguna, keza Hz. Isa'nin da Allah'in kulu ve elçisi olup, Hz. Meryem'e attigi bir kelimesi ve kendinden bir ruh olduguna, keza cennet ve cehennemin hak olduguna sehadet ederse, her ne amel üzere olursa olsun Allah onu cennetine koyacaktir."

*

Resulullah (sav) bana, avucum avuçlarinin içinde oldugu halde, Kur'an'dan sure ögretir gibi tesehhüd'ü ögretti. "Tahiyyat, tayyibat ve salavat Allah içindir. Ey Nebi, selam, Allah'in rahmet ve bereketleri senin üzerine olsun. Selam bizim üzerimize ve Allah'in salih kullari üzerine de olsun. Sehadet ederim ki Allah'tan baska ilah yoktur, yine sehadet ederim ki Muhammed Allah'in Resulüdür." (Bir rivayette "Allah'in salih kullari" ibaresinden sonra söyle denmistir: "Siz bu tesehhüdü yaptiniz mi sema ve arzdaki bütün salih kullara selam vermis olursunuz.")

...