Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Enel Hakk/ Melamilik/ Allah Bildi/ Allah Bilsin (Devam)

"...şüphe yok ki ben pek yakınım..."

Bakara/186

Allah Teala kulunun dili ile "Semiailahü limen ham'ıdeh-Allah, kulunun hamdını işitti" buyurur.

Hz Peygamber s.a.v.

Eğer söz Hak ise, söyleyen hangi türlü olursa olsun şüphesiz Hakk'tır.. Ama O'nun söylemesi başka, Kuldaki Hal başka olabilir.. Sen Hakk bir sözü bağırdığın kimseyi dikkate almadan incitecek şekilde ve yetkin olmadığın ((Halde)) söylediğinde, karşındakinde sadece Hakk'ı duyup onu Yükselten Hakk olduğu gibi, senin yöneldiğin memnun olduğun fakat O'nun beğenmediği ((o Hal)) ile seni Alçaltan da O'dur...

"...Hak yüce Allah asla "Enel Hak", yani ben Hakkım demez.
Allah, her zaman beni kutlayın, beni kutlayın! da demez.
Çünkü bunlar hayret ve taaccub ifade eden sözlerdir.
Hak nasıl olur da hayret ve taaccub ((beyan)) eder?
(( Eğer kuluna ait bir ilgi dolayısıyle ))
taaccüp ifade eden süphan kelimesini kullanırsa doğru olabilir..."

Şems-i Tebrizi (k.s.)/ Makalat


Kalbinin vecdinde çarşı ile mescit arasında fark görmeyen kişi, makam sahibi değil ((hal)) sahibidir.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


Melamilikde hiçbir surette "bağırmak/haykırmak" yoktur

Sadece Şeriatı bağıran değil.. Hakikat'i Şeriat'ı bağırdığı gibi duyuran da kapıda kalır.. Şöyle olan hariç:

"Sabır odur ki; iki elini ayağını keserler, onu köprünün üzerine asarlar ve hattâ bundan daha acâib muâmeleler yaparlar da bir kere âh etmez."


Kuranda "..Allah bildi..", "..Allah bilsin.." gibi ayetler Kulların yaratılışı mertebesinden byurulur. Yani: Alim olan ((Sıfat sahibi)) Allah, sizin yaratılışınızda ((Bilmekliği- Fiil- Süregelen/kesintili)) gerçekleştirsin ki siz ((Bilebilesiniz)). "Allah Bilir siz bilmezsiniz" ayetleri ise, hem zaten ((Alim olması-Tam ve Kesintisiz- Sıfat sahibi)), hem de üstte vurgulanan Fiil-i manayı kuşatır... Örneğin Allah Duymaklığı-Fiil gerçekleştirir, yani kendisi Duyan ((Sıfat sahibi)) olarak sizde Duymaklığı-Fiil-Fail gerçekleştirir ((Duyar)) ki siz Duya-bilesiniz... Allah, Ganiy (hiçbir şeye muhtaç değil, her şey O'na muhtaç)dır. Sizler ise, fakirlersiniz (devamlı ihtiyaç içindesiniz). Ahad olanı Kul ancak Ahad olandan Bilir. Yoksa Kul'un kendine ait Zat-i varlığı veya Sıfatları yoktur. Üflediği Ruh O'nun Emrinde-n- olduğu gibi, Zat-i bakımdan da yine O'nun Emrin-de-dir...

Kişi İlim vasıtasıyla bunları (İlmi) kastederek "Enel Hakk" diyorsa ne Ala!.. Fakat öyle bir Hallere kapılıp da Heybet okuyorsa, Yazık!...

"...Tam hürriyet kulluktur, hakiki kullukta da tam hürriyet vardır..."
[Ahmed Bin Hadraveyh (k.s.)]