Bu Modern/Mistik kitaplar Uzakdoğu Öğretilerinden Batı anlayışına uygun olarak devşirilmiş kitaplardır ki sadece Allah'ın İşlerinden bahsettikleri için yalnızca belki o kadar bir zihin açıklığı yapabilirler.
Uzakdoğu ise "İşleri"nden ancak belki "Sıfatları"na (Sıfatlar) yükseltebilir.
Birinde sadece Sıfatlar, ötekinde ise sadece İşler vardır. Yani ikisinde de Zat yoktur. Dolayısıyla hepsi de yarı yola gelmeden kalır. Ki Başlangıç da olamamıştır.
İşler peşinde olan Evrenden başını kaldıramamış yani Nefsine daha da çok gömülmüşken, Sıfatlar peşinde olan da tamamen Alem/Evren'den tecrit edilmiştir. (Alemlerin Rabbi!) İki zümre de Tek olan'ı OLanda Fail olarak Müşahede edemez. (Subhanel Ferdissamed!) Çünkü açıkça görüldüğü gibi Zat hakkında ne rağbetleri ne de bilgileri vardır.
Bizde ise Zat bilindiği için yolculuk iki türde de nereden başlanırsa başlansın Tam olarak Yetkin olur: Zat>Sıfat>Fiil>Tecelli>İş veya İş-Tecelli-Fiil-Sıfat-Zat.
Teklik noktasında Zat düşünülmeksizin Yakin'e hiçbir manada Kamil olarak ulaşılamaz. Fakat Allah kendi İlminde olarak kişi için dilemiş (kabul etmiş), izin, yol vermişse başkadır. ( Muhtemel ki; Örneğin: Lao tzu, Toshiki İzutsu...)
Peygamberin Mutlak manada Peygamber ve ona gelen Vahyin Hakiki manada Vahiy olduğunu inkar eden Yakin'in kokusunu alamaz. Nerede kaldı ki İş, Sıfat, Tek' lik, Bir' lik...
O, merhametlilerin en merhametlisidir. (Ya Erhamurrahimin!)
Allah en doğrusunu bilir. Hüküm O'na aittir. Çok merhametlidir.