Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Vesvese/ Sabr/ Uzlet/ Arif/ Avam/ Evliya/ Şeyh/ Mürid/ Üveysi/ Ucb/ Kibr

Ebu Ahmed Sağır, Şeyh'e: "Beni (şeytani) vesvese rahatsız ediyor", deyince, Şeyh buyurdu ki:

- Öyle sufiler gördüm ki, şeytanla alay ederlerdi. Şimdi şeytan sufi ile alay etmektedir!

Ebu Abdullah Muhammed B. Hafif (k.s.)


"Sabr odur ki, (kişi), her iki halde de nefs huzur içinde olduğu için nimet ile mihnet (sıkıntı, üzüntü) halleri arasında fark görmez. Sabr, nefsin belada sükun ve huzur içinde bulunmasıdır."

Abu Muhammed Cehri (k.s.)


Uzletten (çekilme, inziva) sorulduğunda: "Meşakkatlardan uzaklaşıp sırrı muhafaza etmektir, sana merhamet etmese de" demişti.

Ebu Muhammed Cehri (k.s.)


"Arifler, daha başlangıçta Allah Teala'ya müracaat ederler, avam ise (diğer şeylerden) ümit kestikten sonra Allah'a müracaat eder."

Ebu Muhammed Cehri (k.s.)


Evliya kokusu Ca-nım bu, Evliya..


" Hocaya gittik ", diyen talebelere şaşarım. Biliyor musunuz ki ben hiçbir kimseyi üstad edinmedim. Çünkü mübarek ve müteal olan Allah benim üstadımdır. Bütün pirlere de hürmetim vardır."

Şeyh Ebu Hasan Harakani (k.s.)


"Şayet kul kendi izzetini Allah Teala'ya sunarsa, Allah da kendi izzetini onun üzerine koyup kula iade eder; kul, Allah'ın izzetiyle aziz olsun, diye."

Şeyh Ebu Hasan Harakani (k.s.)


Allah'ın Zat'ını, Kadrini, Lütfunu bırakıp da Kullarında Ucb, Kibr arayan Nefs'in gözüne Kuşlar pislesin