(ilahi)Emir yeryüzüne varıncaya kadar unsurlara indiğinde tortusu artar. Bu durum testideki yağ ve sıvı şeylerin tortusunun asağıya çöküp üstünün duru kalmasına benzer. İlahi emrin tortusunun artmasının nedeni, doğa aleminin karşılaştığı bilgi ve tecelli nurlarını algılamayı engelleyen perdelerdir.Bu engeller, şehvet kirleri, dini bakımdan kuşkulu şeyler,dilde, bakışta,duymada, yiyecekte,içecekte, giyecekte, binekte ve cinsel konuda(kuşkulu şeylerden uzak durmak anlamındaki) veranın yoksunluğu, helal olsalar bile, kendilerine tam olarak saplanmak ve yönelmek nedeniyle arzuların yol açtığı kirlerdir. Ahiret sehvetleri, dünya şehvetlerinden daha büyük olsa bile, orada şehvetlere yönelmek tecelliyi engellemez. Çünkü orada tecelli gözleredir, gözler ise şehvet mahalli degildir. Orada, yani dünyada tecelli ise iç gözlere ve içedir, dışa degildir. İç ise arzu mahallidir. Arzu ve tecelli ise bir mahalde toplanmaz. Bu nedenle arifler ve zahitler, bu dünya hayatında arzularını yerine getirmeyi ve onun arzularıyla ilgilenmeyi azaltmişlardır.
Muhyiddin ibn Arabi Hazretleri(r.a.)