Evrim / Tasavvuf / Devir (Devam)
Büyüklerin Kelamındaki "Devir" Kavramının, "Evrim"i çağrıştıran noktalarını bulsan da "Devir", "Evrim Teorisi"nden tamamen Uzak ve de Alakasızdır. Bir "Teori" olan Evrim, Varlığın (Yaratılışın:Tecelli) "Devir" içinde Noksanlıklarının bulunduğunu öne sürer. Kemal manada olan birinci Uçurum budur. Devir'de ise, Keskin bir örnek olarak: "Suret"de hiç bir bozukluk, noksanlık bulunamayacağını Bilmen yeterli olur. Eğer bulunsaydı bu, Televizyondaki sesin veya görüntünün hışırtısına benzerdi. Veya Renklenmeyi de düşünebilirsin. Oysa ki değişik bağlamda bir örnek olarak Ayet'de şöyle Bildirilmiştir : "Lekad halaknel insâne fî ahseni takvîm" (Tin 4). Kısacası, Evrim ile "Devir" arasında hiçbir zaman üzerine Köprü kurulamayacak bir uçurum bulunur. Bu örnekler sana yeter. Ve ki "Evrim" Batıl, Devir Hak'tır.
Dikkatli oku :
İnsan alemdeki son varlık cinsidir (yaratılış sırasına göre). Şöyle ki, alemde altı cins , her cinsin altında türler ve türlerin altında da türler vardır. Birinci cins melek, ikinci cins cin, üçüncüsü maden, dördüncüsü bitki, beşincisi hayvandır. Böylece mülk tamamlanmış, düzenlenmiş ve dengeye kavuşmuştur. Altıncısı ise insan cinsi olmuştur. İnsan bu memleket üzerinde halifedir.
Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)