Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Ruh / Beyin / İlim (Devam)


El-Cami İsmine bi bak: Sodyum yanabilen bir madendir, klor ise acı kokulu yeşilimtırak bir gazdır. İki ayrı Atom. Bildiğimiz Sofra Tuz'u bu ikisinden oluşur; apayrı şeydir. Şimdi burada Allah'ın Sıfatından, İsminden haberi olmazsa bi insanın Tuz'un Özünün Sodyum ve Klor olduğuna inanır. Oysa ki burada ne Tuz ne Sodyum ne de Klor bir Öz teşkil eder. Yalnızca, "Cami" İsmi Vardır/Görünmektedir. İşte bunu genişlet ve İyice anla; Gözükenler nedir ve Kime Ait olabilir.

Şunu da Unutma ki İnsan İsmindeki Ruh böyle değildir !

“ve nefahtü fîhi min rûhi” Sad 72

Çünkü: Allah, "Öyle" değildir ! İsimlerinden, Sıfatlarından OLuşmaz ! İlim sahibi olmayanların bazılarının, Ruh hakkındaki "Cehaletleri", İlim sahibi olmayışlarındandır ! Yoksa, Ruh hakkında aksi Manayı verebilecek bir Tevil'e gitmez, Kafalarına göre konuşmazlardı ! Ki Büyüklerimizin hiçbirisinde bu Aksi Mana'da bir Tevil yoktur !..

İnsandaki Ruh "Öyle" değildir ! Şöyledir !: “ve nefahtü fîhi min rûhi” Sad 72

Ruh, Bileşim değildir ki Ayrışma olsun ! Onda yalnızca, Var edildikten sonraki Örtü vardır, Açılma vardır ! Bu örtüsü Nefs'dir ! Bileşim, Nefs'in yapısındadır ! Ruh ise, bizzat Kendi Ruhundandır ! Onda "Nasıl ?" yoktur !

“ve nefahtü fîhi min rûhi” Sad 72

Şöyle ki !

Bir şeyi (olmasını) irade ettiğimizde kavlimiz ona yalnızca: "Ol" dememizdir. (Artık) o olur !

Nahl 40


Cenin'e 120. günde Ruh, Üflenir ! OLuşmaz ! Fakat OLur ! Ruh, Beynin OLuşmasıyla veya OLuşmamasıyla İlişik değildir ! Allah tarafından Örtülme veya Açılma iledir ! Settar ! Ve şöyle ki :

Meryem oruçlu olduğundan konuşmayıp, çocuğu işaret etti (ona sorun gibisinden). "Kundaktaki bebekle ne konuşabiliriz ki!" dediler.

(Bebek İsa) konuştu: "Kesinlikle Ben Allâh kuluyum; bana Bilgi (Kitap) verdi ve beni Nebi olarak meydana getirdi. "

Meryem 29-30

Allah nezdinde İsa’nın durumu, Adem’in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona “Ol!” dedi ve oluverdi.

Gerçek (Hak), Rabbinden gelendir. Öyle ise şüphecilerden olma.

Ali İmran 59-60

Hamd, şeyleri yokluktan ve yokluğun yokluğundan izhar eden Allah'adır.

Muhyiddin İbn Arabi (r.a.)