Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Ey Dost


Ey Dost senin yoluna
Canım vereyim canım
Aşkını koymayayım
Oda gireyim canım

Bu dünya aşılara
Bir aldangaç olurmuş
Bu yalan aldangaçın
Terkin urayım canım

Çün ömür göçer imiş
Can kuşu uçar imiş
Yoluna cism ü canı
Harca süreyim canım

Beni sana vereyim
Sensiz beni nideyim
Ben senin huzuruna
Bensiz varayım canım

Vahdetin şarabından
Bir cura nuş ideyim
Enelhak çağırayın
Feryad urayım canım

Halka gavga salayım
Ben dahi Mansur'layın
Zülfünde asılayım
Dara varayım canım

Ger beni senin için
Yetmiş kez öldüreler
Bin kez dahi ölmeğe
Boyun vereyim canım

Meşayıhın himmeti
Kılıcını alayım
Kendi nefsim boynunu
Kendim urayım canım

Benden bana yakınsın
Canımdan sevgilisin
Ya ben seni isteyü
Kanda varayım canım

Sen canımın canısın
Gevherimin kanısın
Vaslın haberin girü
Sana sorayım canım

Eşrefoğlu Rumi'yi
Aradan tarh ideyin
Senin ile bakayım
Seni göreyim canım

Eşrefoğlu Rûmî (k.s.)