Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Nefsim (!)

Gözün o kadar çok Mertebe, Makamda; Başkasında ki, Mütekebbir'i görmemen Sünnetullah'a aykırı olur.

Mütekebbir ile Hamid ile Aliyy ile Müteali sen aynı çuvala sığar mı sandın ?
Minareyi çaldın da Aziz Dostum 99 saymadan Tespih oldu mu sandın ?

Farz'lar Farz'dır.. Mecburi değildir.. Su içmek Mecrubiri'dir Farz değildir..

Sevap, Sevap demektir. İyilik demek değildir. Zalimler birbirlerine İyilik ederler fakat Sevap işlemiz olmazlar.

Sen zannedersin ki.. Bilim " İlim " demek olur. Veya Felsefe " Tefekkür " olur.

Oldu gözlerim doldu.. Bunu da " Alay " zannedersin.. İlmi " Kibir " zannettiğin gibi..

Şu Ayeti bildiğim halde.. "..Allah bilir, siz bilmezsiniz.."

"Tavır" değil.. Tam olarak uygun karşılığı bulursun.. İlimsel olarak..

"Hüküm" değil.. Gerekli "Edep" yok ise sende.. Bilen'e.. Tam uygun karşılığı bulursun..

"La edri" (Ben bilmem), pehlivan !.. La edri..

Herhalde, bu sözler tesadüfen alt alta geliyor, veya öylesine.. zannediyorlar.

Veya bunları Nefsim için bir araya getiriyor, paylaşıyorum zannediyorlar.. Gösteriş yani bu ?..

"Bir müslüman, bir din kardeşine, onun hidayetinin artmasına vesile olacak veya kendisini manevî tehlikelerden kurtaracak bir sözden daha iyi hediye veremez."

s.a.v.

Hediyeyi umursamayana Hükmü koyar.. Güreşir durursun Vehminle..

"..Lafsız amel ol. Riyasız ihlas ol. Lafını edeceğine amel işle. insanlara gösteriş yapacağına Allah için yap. şirksiz tevhid ol. Sessiz zikir ol.

Tasavvuf kelimesi, safa’dan türemedir. Yani bu kelimenin aslı, safadır ki bu, halis, safî, temiz demektir..."

Mahbub-i Subhani Abdulkadir Geylani (k.s.)

Mesele sen neden başka bir dille konuşmamı gerektiriyorsun? Niyetine baksana bi.. Ben mi göstereyim.. Hedefin niye Ben oluyorum düdük makarnası ?.. OKU.. Niyetine baksana bi.. Sen Beni niye görecekmişsin ? Emin ol o aradığını görürsün. Beni değil.. Şu konuşmam dahi Hediye sana. Belki Nefsinin Tehlikelerinden korur seni.

Nefs, Makam, Mertebe Dedektörleri çoktur ortalıkta. Fakat Kendi Nefslerinin değil.. Bütün gün harıl harıl çalışırlar.. Ki Kendi Nefslerini bilemesinler. Çalıştıklarının karşılığı tam olarak verilir..

"...Ben küfür eden kişiyi beğenirim fakat beni öveni pek tutmam zira övgüden dönülürse daha da kötü olur. Münafık, kafirden daha kötüdür, Kur`an-ın dediği gibi, "İki yüzlü insan cehennemin en alt katındandır."..."

Şems-i Tebrizi (k.s.)

Eksik bırakıyor olmam.. Endişe etme.. Siliyorsam sözünü, Tamamlıycaktım diye.. Anlamaz olma.. Zanna düşmezsin öylece..

"Allah hakkındaki bilgi cem’, Allah’tan gelene dair olan bilgi tefrikadır. İkisi de aynı derecede önemli ve gereklidir."

Sühreverdî (k.s.)

Meseleyi üzerine alırken/alınırken Akıllı ol.. Lütfunda hoş kahrında derken Şirk'e balıklama dalarsın..

Türk olursun, Alman olursun, Eskimo olursun.. Kadın, Erkek, Bebek, Çocuk, Yaşlı, İnsan, Hayvan, Alem, Hiç, Toprak olursun.. Bilmedi geçip gider; Hissetti, Tanımadı Öz'ünü..

"Kim ilimden sonra hala Rüy'et isterse o (mahcub) perdelilerdendir."..."Kim Rüy'eti, ilmin gayrı zannederse, O güvenilmeyecek zanna aldanıp mağrurlardan olur."

(Gavsiye)

Ey aşıklar, ey candan geçenler! Birisi; "Siz kimsiniz?" diye sorarsa, hemen şu cevabı veriniz! Deyiniz ki; "Bizler, canın canına can olanlarız!"

Mevlana Celaleddin-i Rumi (k.s.)

Anlatma bana Pehlivan..

Ya Gel, Ol ve Git !
Ya da Git, Ol ve Gel !

Duruma göre.. gayet Makul..