Sayfayı Yenileyerek ya da Başlığa Tıklayarak Arşivde Dolaşabilirsiniz

Tek Fail / İlah / Ruh / Şirk / İlim (Devam)



O, hangi yaratılışı vermiş olursa olsun her İnsan'a Eğri'yi Doğru'yu Öğretir.

Sonra O, o İnsan'ı, Çapı kadar imtihan/tecrübe ettirir ve sorumlu tutar.

İmtihan, O'nun, Fiilinde meydana gelir.

İnsan'ın Sorumluluğu ise, (Üflediği Ruh olması Haddi sayesinde) Meyl'inden.


İnsan'ın Meyl'i, Kast'ı (veya İnat) Eğri'ye doğru ne kadar Kuvvetli olursa olsun

(Ruhundaki) o Emel'inin gerçekleşmemesi,


Tek Fail'in O olduğunun İspat'ıdır..


Hüküm yalnız O'na Aittir.


Zira,


İyi'ye, Doğru'ya Meyl'de de durum budur..


Sinelerin özünü O Bilir.


"Dualarımı kabul etmemesinden bildim ben O'nu!"


Ali (k.v.)



... Şimdi :



Tek Uluhiyet Sahibi O'dur..


Dilediğini, Hikmet'le Yapan, O'dur..


Herşeyi, Hakkıyla Bilen, O'dur..


O'ndan başka İlah/Tanrı Yoktur..


Şirk Mümkün değildir...



Senin "Ben"in, Kendinden üflediği; O'ndan bir "Ruh"tur.

"Benlik" ise, o Ben'e Yüklediğin Vasıflar, Sıfatlardır; Pay.

"Ben" değil, "Benlik"tedir: "Şirk" (Ortak koşmak) ..